25. júna 2018

PIDE (plnený chlieb)

Milujem skúšanie nových chutí z rôznych častí sveta. Tento recept prišiel ako na zavolanie - rozmýšľala som čo dobré urobiť na obed. Keď v hlave nič nenaskakovalo, dala som sa do prezerania starších receptov a tento mi padol do oka ako prvý.  

Dočítala som sa, že (okrem iného) ide o turecký plnený chlieb, ktorý sa pripravuje s rôznymi náplňami. Ja som potrebovala minúť mleté mäso, tak som zvolila mäsovú.Recept je zo staršieho ročníka časopisu F.O.O.D.. 

Napriek tomu, že nič extra som od toho nečakala - veď čo, kysnuté cesto a mleté mäso - výsledok predčil všetky moje očakávania - jedlo bolo mimoriadne chutné a z tanierov zmizlo rýchlosťou blesku.  

Tú správnu chuť dodá najmä použité korenie - koriander (semená) a rímska rasca, preto túto rascu nenahrádzajte klasickou rascou - pripravíte sa o chuťový aj čuchový zážitok.



Na 2 porcie potrebujeme :

cesto

1/2 hrnčeka (250 ml) hladkej múky
1/2 hrnčeka celozrnnej múky 
1 ČL sušené droždie
3 PL olivový olej
1/3 hrnčeka teplá voda
1/2 ČL soľ
1 ČL cukor

náplň

300 g mleté mäso (hovädzie alebo mix hovädzie + bravčové)
200 g sterilizované lúpané paradajky (alebo čerstvé)
1 PL paradajkový pretlak
soľ
korenie
1 cibuľa
3 strúčiky cesnak
3 PL olivový olej

okrem toho

sezamové semienka
1 vajíčko (na potretie)
čerstvé príp. sušené bylinky
rímska rasca
koriander (semienka)

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme cesto - do misy preosejeme múku (môžete použiť iba hladkú), pridáme cukor, soľ, sušené droždie, olej a vodu a vymiesime hladké cesto. Poprášime múkou, prikryjeme a necháme na teplom mieste kysnúť cca 45 minút až hodinu.

Pokiaľ cesto kysne pripravíme si náplň :  na oleji orestujeme nadrobno pokrájanú cibuľu, pridáme cesnak, mleté mäso, opekáme pokiaľ nie je mäso opečené, pridáme soľ, korenie, drvené paradajky (v sezóne môžete použiť aj čerstvé - zbavené kože), paradajkový pretlak a dusíme 30-35 minút.

Vykysnuté cesto rozdelíme na polovicu a každú časť vyvaľkáme na ovál veľkosti cca 25 x 20 cm. Preložíme na pekáč vystlaný papierom na pečenie, alebo môžeme vaľkať malým valčekom priamo na pekáči. Do stredu rozdelíme náplň, boky zdvihneme a zahneme a konce spojíme a stlačíme. Náplň posypeme drveným koriandrom a rímskou rascou (určite použité rímsku rascu, má úplne inú chuť ako klasická a urobí tú správnu chuť), posypeme čerstvými bylinkami (ja som použila tymián). Cesto potrieme rozšprudlovaným vajíčkom, posypeme sezamovými semienkami a dáme do rúry zohriatej na 200°C. Pečieme 20 minút.
Po upečení hneď podávame. Dobrú chuť. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára