7. júna 2018

Cviklová zmrzlina

Nápad na túto netradičnú zmrzlinu mi iba tak prebleskol hlavou, keď som zistila, že v chladničke mám "zabudnutú" upečenú červenú repu - posledné mini kúsky z minuloročnej úrody, ktoré už boli trocha scvrknuté a tak sa nehodili na nič iné, iba na rozmixovanie. Veď keď sa cvikla pridáva do koláča, tak ani zmrzlina z nej by nemusela byť márna - a skutočne je jedlá a dokonca je aj chutná 😋😋😋. 

Tentoraz, keďže som sa rozhodla urobiť zmrzlinu v neskorých večerných hodinách,  som zvolila jednoduchú verziu, ktorej základom je kondenzované sladené mlieko.
 

Na 4 porcie potrebujeme :

1 ks Salko (klasické biele, nie karamelové)
150 g upečenej, očistenej a dohladka rozmixovanej červenej repy
75 g horkej čokolády 
1 ČL vanilkový extrakt
trocha vody alebo (r)umu



 PRÍPRAVA :

Čokoládu rozpustíme vo vodnom kúpeli a necháme trocha schladnúť. Cviklu rozmixujeme s trochou vody alebo rumu (ak robíme iba pre dospelákov) na hladké pyré. Cviklové pyré zmiešame s kondenzovaným mliekom, pridáme roztopenú čokoládu (ja som mala doma iba 52%, ale pokojne môžete použiť aj viac percentnú - od množstva použitej čokolády bude závisieť výsledná farba aj chuť zmrzliny, ja som chcela zachovať ružovú farbu a získať iba jemný čokoládový akcent) a vanilkový extrakt, dobre premiešame a vo vhodnej nádobe dáme mraziť. Aspoň 1-2x po hodine premiešame a necháme zmraziť cez noc.

Pred servírovaním necháme cca 2-3 minúty povoliť - aj keď táto zmrzlina nie je stuhnutá úplne na kameň, pretože jej základom je krémové sladené mlieko. 

Chuť červenej repy je iba veľmi jemná, takže sa nemusíte báť, že by zmrzlina  bola príliš "cviklová", skôr cítiť jemnú chuť čokolády a v pozadí jemnuliný vanilkový podtón. Je taká trocha iná ako klasické zmrzliny, ale chutná. Určite sa k nej ešte v budúcnosti vrátim.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára