17. júna 2018

Fantastický domáci ovocný likér


Nádherná farba, fantastická vôňa a skvelá chuť. A z prírodných surovín, bez pridania aditív.

Základom tohto likéru je recept Tinky Karmažín na domáci Aperol, ktorý som skúšala minulý rok a bol tiež výborný.  

Originál likér bol pre mňa príliš horký a keďže ja nadovšetko milujem maliny, tak ma napadlo ozvláštniť chuť aj vôňu tohto výborného likéru šťavou z malín, a je to super, tá skvelá vôňa a chuť sa nedá opísať. A keďže okrem malín mám rada aj vôňu a chuť citrusov, preto som ich chuť zvýraznila tým, že som klasickú vodku nahradila vodkou limetkovou.




Na cca 8-9 dl likéru potrebujeme :

1 kus ružový grapepfruit
šťavu z 200 g červených ríbezlí
200 g maliny (rozmixované a prepasírované)
50 g med
šťavu z 1/2 citróna
šťavu z 1 ks limety
cca 1,5 - 2,5 dl vodka s príchuťou limety (prípadne iný biely alkohol)

PRÍPRAVA :

Rozmixujeme a prepasírujeme maliny a ríbezle. Odšťavíme grapefruit, citrón a limetu. Ja som využila odšťavovač a ríbezle som odšťavila spolu s citrusmi. Do šťavy som pridala med, malinovú šťavu a vodku a všetko som spolu premixovala. Nechala som spadnúť penu, ktorá vznikla pri mixovaní a zmes som cez gázu preliala do fľašky. Skladujem v chladničke, ale obávam sa, že veľmi dlho tam nevydrží, pretože je neskutočne chutný 😋😋😋. Dá sa piť samotný alebo ako súčasť miešaných nápojov. 



.. s ľadom a tonicom chutí super




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára