17. júna 2018

Dokonalý kysnutý koláč

Pečiem už dlho a vyskúšala som už viacero receptov na kysnuté cesto, ale taký úžasný koláč ako z tohto cesta, som veru ešte nejedla. Je jednoducho DOKONALÝ.

A pritom toto cesto nie je vôbec určené na liaty koláč - robievam z neho tŕivnako neskutočne dobré kysnuté jablkové slimáky, ale raz mi to nedalo a vyskúšala som z tohto cesta liaty ovocný koláč - a poviem vám, lepšie cesto na koláč som nikdy nemala, preto odvtedy robím iba z tohto cesta - koláčik úžasný - nadýchaný a ľahučký ako pierko.


POTREBUJEME (na 1 až 1,5 klasického pekáča podľa hrúbky cesta) :

cesto

2 šálky mlieko
1/2 šálka olej
1/2 šálka trstinový alebo krupicový cukor
1 balenie sušené droždie
4 a pol šálky hladká múka 
            (výborný je aj z kombinácie celozrnnej a špaldovej múky)
1/2 ČL jedlá sóda
1/2 ČL prášok do pečiva
1/2 ČL soľ

posýpka

40 g maslo izbovej teploty
2 hrste rozmixované ovsené vločky
2 PL múka
2 PL trstinový cukor
1 ČL mletá škorica (za seba odporúčam korenie "Jablkový závin")

PRÍPRAVA :

Na cesto v menšom hrnci rozohrejeme mlieko, olej a cukor - zohrievame, pokiaľ sa cukor nerozpustí, trvá to iba pár minút - odstavíme a necháme vychladnúť (zmes nesmie byť horúca, iba vlažná) ... do väčšej misy dáme 4 šálky múky, droždie, , pridáme mliekovú zmes a varechou alebo robotom vymiešame, zakryjeme a necháme kysnúť 1-1,5 hodiny. Následne prisypeme zvyšok múky, pridáme jedlú sódu, prášok do pečiva a soľ. Znovu zmiesime, vylejeme na pekáč potretý olejom a naolejovanými rukami rovnomerne roztiahneme po celom pekáči (vyšiel mi celý klasický veľký pekáč a menší pekáč 30 x 20 cm) .. uložíme ovocie (ja som použila višne, ríbezle, maliny, čučoriedky a zopár mirabeliek), posypeme posýpkou, ktorú pripravíme zmiesením všetkých surovín. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 25-30 minút, pokiaľ nie je vrch jemne do zlatista upečený.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára