3. júna 2018

Svieža nepečená jahodová torta

Džem je už uvarený a v  záhrade jahody ešte stále dozrievajú, tak som na tento víkend pripravila takúto sviežu extra jahodovú tortičku, nepečenú, bez múky a s úplne minimálnym množstvom cukru.





Na formu s priemerom 20 - 22 cm potrebujeme :

korpus

100 g mleté orechy (vlašské, lieskové, ...)
6-7 ks datle
30 g kokosová múčka
1 g ovsené vločky
1 menší banán
1 PL med

na krém

150 g Lučina (Mascarpone, Philadelphia, Ricotta, tvaroh)
150 ml smotana 33%
140 g jahodový jogurt
1 kopcovitá PL práškový cukor
1 ČL vanilkový extrakt alebo 1/2 ČL mletá Bourbon vanilka
100-150 g čerstvé jahody
1 balíček želatína alebo Agar (ja som použila práškovú želatínu) 

na jahodovú vrstvu

cca 400-500 g čerstvé jahody
1 balenie želé (číre alebo červené)
1 PL cukor
voda




PRÍPRAVA :

Datle odkôstkujeme a namočíme asi na pol hodinku do vody, či rumu. Následne spolu s banánom premixujeme, pridáme med, orechy, rozmixované vločky a kokosovú múčku, a spracujeme vidličkou na hustú masu. Tento korpus je veľmi variabilný - môžu sa použiť iba samotné orechy či kokosová múčka, ak nemáte datle tak sa tiež nič nestane - pridajte trocha viac orechov alebo kokosovej múčky. Hotový korpus rovnomerne natlačíme do tortovej formy a dáme stuhnúť do chladničky.

Na krém vyšľaháme zo smotany šľahačku, pridáme syr, cukor, jogurt, vanilku,rozmixované jahody, zmiešame a pridáme želatínu pripravenú podľa návodu, zmiešame a ihneď nelejeme na korpus. Navrch uložíme nahusto čerstvé jahody a na chvíľu dáme tuhnúť do chladničky.

Medzitým si rozmixujeme zvyšné jahody, pridáme vodu tak, aby sme dostali pol litra zmesi, pridáme tortové želé zmiešané s cukrom, privedieme k varu, minútu povaríme, odložíme bokom a po čiastočnom vychladnutí, hneď ako zmes začína tuhnúť nalejeme na ovocie (treba sledovať, začne tuhnúť dosť rýchlo). Necháme v chladničke úplne stuhnúť a ozdobíme podľa fantázie - ja som dnes robila ako rýchlovku, odložila som si iba časť krému (ešte pred pridaním želatíny), ktorý ako vidieť však veľmi nedržal tvar a dodekorovala som čokoládovými srdiečkami.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára