11. júna 2018

Krémové bryndzové risotto



Občas sa mi podarí skombinovať do jedného receptu suroviny z niekoľkých oblastí, v tomto prípade Európy a vznikne z toho super jedlo. 

A tak sa stalo aj dnes - v chladničke som mala kúpenú bryndzu, ktorej o pár dní končí lehota spotreby a potrebovala som pripraviť rýchle jedlo cez obednú prestávku.

A keďže risotto milujem na akýkoľvek spôsob, jeho príprava je za predokladu, že máte dopredu  pripravený vývar do 30 minút - bolo rozhodnuté. Pôvodne som chcela robiť s oravskou slaninou, ale nejako sa vytratila z chladničky 😁😁😁 a tak som improvizovala s tým, čo chladnička dala - sušenú šunku mám v zásobe vždy, pretože ju rada a často ju používam.

Na 2 porcie potrebujeme :

120-130 g ryže na risotto (Arborio, Carnaroli, Vialonee)
3 PL olivový olej
1 väčšia šalotka 
cca 1-1,5 dl suché biele víno
zeleninový alebo kurací vývar podľa potreby (cca 1/2 - 3/4 litra)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
60-70 g bryndza (alebo podľa chuti)
tenký plátok masla
opečená nadrobno pokrájaná sušená šunka alebo oravská slanina
1 hrsť posekaná zelená časť lahôdkovej cibuľky

PRÍPRAVA :

Príprava je v podstate rovnaká ako pri inom druhu risotta - teda na olivovom oleji orestujeme pokrájanú šalotku (dá sa nahradiť aj klasickou cibuľou, ale šalotka má jemnejšiu chuť), pridáme ryžu (neoplachujeme a určite nanehrádzame iným druhom ryže, nedosiahnete krémový efekt), 2-3 minúty za stáleho miešania opekáme, pridáme víno, miešame pokiaľ sa alkohol neodparí a ryža nevsiahne väčšiu časť vína, za stáleho miešania postupne pridávame vývar až do doby, kedy je ryža uvarená "al dente", teda na skus - zvonku je mäkká ale vo vnútri je pevnejší stred.

Pokiaľ sa ryža varí, osobitne som si na panvici na kvapke oleja opiekla pokrájanú sušenú šunku. Keď je ryža uvarená, pridala som bryndzu a rozmiešala som ju do hladka, následne som pridala opečenú sušenú šunku, plátok masla a nakoniec posekanú zelenú vňať lahôdkovej cibuľky. Ochutila som korením a soľou (so soľou opatrne, treba chutnať - sušená šunka býva niekedy dosť slaná.

A potom už len šup-šup rýchlo na tanier a podávať. Lakocinka - z tanierov zmizlo do 5 minút.


  






A ako inak aj táto varianta je výborná - a po cviklovom, tekvicovom, gaštanovom a špargľovom risotte je tu ďalší recept do mojej "risotto" zbierky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára