11. marca 2024

Trhaný kysnutý chlebík s medvedím cesnakom a parmezánom

Dostala som viazaničku medvedieho cesnaku, tak som rozmýšľala čo s ním ... maslo, nátierka, polievka .. to všetko som už robila, tak som sa nakoniec rozhodla vyskúšať tento trhaný chlebík. Trhaný chlebík som sa chystala vyskúšať už dávnejšie v inej podobe, ale nejako mi to zatiaľ nevyšlo, jeho čas prišiel až teraz. A je naozaj výborný.
 

POTREBUJEME :

na cesto

430 g hladká špaldová múka
1 PL krupicový cukor
1 ČL soľ
2 PL olivový olej
250 ml vlažná voda
7 g sušené droždie

na cesnakovo-syrovú náplň

70 g medvedí cesnak nadrobno pokrájaný
70 g nahrubo strúhaný parmezán alebo iný syr
70 ml olivový olej
1/2 ČL soľ
 

PRÍPRAVA :
 
Najskôr si pripravíme kvások. Z odváženej múky odoberieme 2 PL múky, pridáme k nej sušené droždie, cukor a vlažnú vodu. Dobre premiešame a necháme 10 minúť odpočívať.
 
Po 10 minútach ku kvásku pridáme zvyšnú múku, olivový olej, soľ, a vypracujeme hladké cesto - ja som použila kuchynský robot. Ak budete miesiť ručne, treba miesiť cca 10 minút.

Vymiesené cesto vyberieme von, misu potrieme olivovým olejom, vrátime cesto naspäť (olej spôsobí, že sa cesto neprilepí na misu a bude sa lepšie vyberať po vykysnutí von) a jeho vrch rovnako potrieme olivovým olejom aby neoschlo, misu prikryjeme potravinárskou fóliou a utierkou a necháme kysnúť pri izbovej teplote 45 minút - za túto dobu by cesto malo zdvojnásobiť svoj objem.
 
... po vykysnutí

Medzitým si pripravíme cesnakovo-syrovo-olejovú náplň. Medvedí cesnak umyjeme, osušíme a posekáme na drobno, syr nastrúhame nahrubo, pridáme soľ, olivový olej a premiešame - odložíme nabok. V tejto zmesi budeme obaľovať jednotlivé kúsky cesta pred vložením do formy.

Vykysnuté cesto vyberieme na pomúčenú dosku, zľahka vytvarujeme do tvaru valca dlhého cca 35 - 40 cm, ktorý pomocou stierky alebo noža pokrájame na 10 zhruba rovnakých kusov. 
 


Formu vystelieme papierom na pečenie. Každý kúsok cesta obalíme v olejovo-cesnakovo-syrovej zmesi a kúsky ukladáme vedľa seba do formy a zľahka pritláčame k sebe. Takto uložené cesto prikryjeme fóliou a utierkou a necháme ešte 30 minút kysnúť. 
 




Desať minút pred uplynutím doby kysnutia zapneme rúru na 195°C. Vykysnutý chlebík vložíme do vyhriatej rúry a pečieme cca 40-45 minút do zlatista. Doba pečenia sa môže líšiť v závislosti od toho ako tá - ktorá rúra pečie. Chlebík by mal mať zvrchu peknú zlatistú kôrku.
 
 
Chlebík výborne chutí s bylinkovým maslom, výborný bude aj k polievke či pečenej zelenine, s pestom z medvedieho cesnaku, k mäsku, ...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára