3. marca 2024

Šalát s olivami a Fetou

V obchode som už dlhšie pozerala po veľkých olivách so syrom v náleve až som sa rozhodla ich kúpiť a ochutnať. Ani vlastne neviem prečo som ich nekúpila a neochutnala už dávno, pretože olivy mám celkom rada. Keď už som ich mala doma, tak som rozmýšľala ako ich najlepšie využiť, pretože iba tak ich zjesť sa mi zdalo príliš jednoduché a barbarské. Nakoniec som sa rozhodla použiť ich do šalátu a dostať tak do žalúdka s olivami aj nejaké vitamíny - zeleninu.
 
 
 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :
 
1/2 balenia poľného šalátu (polníček)
2 srdiečka rímskeho šalátu (alebo iného podľa chuti)
130 g maxi olivy so syrom v náleve
panenský olivový olej
syr Feta
citrónová šťava
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie
soľ
píniové oriešky
1-2 strúčiky cesnaku
chlebík alebo bageta 

PRÍPRAVA :
 
Píniové oriešky som nasucho opiekla na panvici - treba pri tom dávať pozor a stále ich premiešavať, pretože rýchlo sa môžu pripáliť. Srdiečka rímskeho šalátu som rozobrala a potrhala na menšie kúsky. Oba druhy šalátu som umyla, zľahka osušila a vložila do misy. Šalát som ochutila citrónovou šťavou, čerstvo mletým korením a veľmi jemne soľou (syr Feta je slaný, takže so soľou treba narábať veľmi opatrne). Takto pripravený šalát som rozdelila do tanierov, obložila maxi olivami a syrom, ktorý bol ich súčasťou, navrch som rozdrobila syr Feta, všetko som pokvapkala olivovým olejom a posypala opraženými orieškami. Podávala som s nasucho opečenými plátkami cereálnej bagety, ktoré som po opečení zľahka potrela cesnakom. A výborná a ľahká večera bola na svete. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára