11. marca 2024

Pečená mrkva s bryndzovou omáčkou

Opäť ma raz prepadla chuť na bezmäsité jedlo, tak som sa nechala inšpirovať receptom od Mr. Pyca, teda Martina "Pyca" Rauscha na toto úžasné jedlo. Naozaj by som nikdy neverila, že mrkva s bryndzou môže chutiť tak výborne. 
 
Recept som si jemne upravila podľa stavu moje špajze - použila som zmes korenia a byliniek, ktoré som mala doma k dispozícii a keďže som recept pripravovala mimo sezóny, pesto som použila hotové bazalkové, ktoré som doplnila petržlenovou vňaťou. Originálny recept nájdete tu : https://www.youtube.com/watch?v=JRl37qAjyyw 


POTREBUJEME :

1-2 viazaničky čerstvej mrkvy
1 ČL zmes korenia Happy roots alebo iná zmes sušených byliniek a korenia podľa vlastného výberu
1 PL jablkový ocot
3 PL olivový olej
 
pesto :

mrkvová vňať
3 PL olivový olej
šťava z 1/2 citróna

dip :
 

200 g bryndza
3 PL kyslá smotana
čerstvá pažítka, kôpor, cibuľka - podľa chuti
 
iné : morská soľ, mletá údená paprika na posypanie

PRÍPRAVA :
 
Mrkvu očistíme - ak použijete mladá mrkvu, stačí ju dobre vydrhnúť kefkou. Ak máme domácu alebo bio mrkvu, vňať odložte a pripravte z nej pesto, ktoré použijete neskôr v recepte. Ak budete recept pripravovať mimo sezóny tak ako ja, pokojne použite aj iné kvalitné pesto - ja som použila bazalkové.
 
Ak si chcete urobiť pesto z mrkvovej vňate, tak vňať umyjeme, posekáme na jemno, pridáme olivový olej a citrónovú šťavu a v mažiariku dobre vymiešame.

Očistenú mrkvu prekrojíme na štvrtiny či polovice podľa veľkosti, dáme do pekáča a dobre premiešame so zálievkou, ktorú si pripravíme vyšľahaním jablkového octu a 3 PL olivového oleja a pridaním 1 PL zmesi korenia. Touto zmesou mrkvu v pekáči polejeme a dobre premiešame, aby sa každý kúsok obalil v zmesi. Takto pripravenú mrkvu rozložíme na plech (ja som plech vystlala papierom na pečenie, ale nie je to podmienkou), a v rúre vyhriatej na 180°C pečieme cca  40-45  minút alebo podľa hrúbky zeleniny - v polovici pečenia mrkvu otočíme. 

Pred koncom pečenia pripravíme dip zmiešaním bryndze, smotany a pažítky či iných byliniek. Dip rozotrieme na tanier, na ktorom budeme servírovať, pokvapkáme časťou pripraveného pesta, ktoré zľahka rozotrieme, navrch rozložíme upečenú mrkvu, pokvapkáme zvyšným pestom, ochutíme soľou a mletou údenou paprikou. Podávame s chlebíkom či bagetou.

Skúšala som aj verziu doplnenú Nivou, ktorá bola tiež chutná a zaujímavá.


Korenie Happy roots obsahuje :  
 
sušený cesnak, saturejka, rozmarín, sezamové semienka, feferónky, oregano, tymian, bazalka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára