3. marca 2024

Mandľové mini laskonky s Praliné krémom

Laskonky mám celkom rada, ale ešte radšej mám výzvy a najmä skúšanie nových receptov a chutí. Laskonky v klasickej veľkosti sú pre mňa veľké, predsa len je to dosť sladký dezert, preto mi vyhovujú laskonky práve v tejto mini verzii. V minulosti som ich už robila (orechové plnené pistáciovým a Lotus krémom) - recept nájdete TU. Tentoraz som sa rozhodla vyskúšať mandľové laskonky s krémom Praliné, podľa receptu od cukrárky Mirky van Gils Slavíkovej.
 

Kto už niekedy piekol laskonky tak vie, že je to dosť "lepkavá" záležitosť, pretože sneh s cukrom je ako sladké lepidlo, ale výsledok rozhodne stojí za to. Ale počas nanášania cez šablónu mi pekne tiekli nervy a bola som ulepená až za ušami 😁.
 
POTREBUJEME (na cca 40 - 45 kusov mini laskoniek) :

na laskonky

150 g bielky
340 g krupicový cukor
180 g mandľová múka
100 g práškový cukor
štipka soli
voda
 
na griláž
 
125 g opražených lieskových orechov
125 g krupicový cukor
 
na krém
 
100 g bielky
225 g krupicový cukor
250 g maslo izbovej teploty
1 g soľ
3/4 rozmixovanej griláže
 
PRÍPRAVA :
 
LASKONKY
 
Uvaríme 230 g krupicového cukru s vodou (77 g) na bublinu (na teplotu 112°C). Bielky so soľou  a 110 g krupicového cukru vyšľaháme do mäkkej špičky, sneh pomaly zalejeme uvareným horúcim sirupom a došľaháme do pevnej špičky. Nakoniec ručne vmiešame preosiatu mandľovú múku zmiešanú s práškovým cukrom. Hmotu rozotierame cez šablónu na pekáč vyložený papierom na pečenie alebo silikónovou podložkou. Pečieme v rúre vyhriatej na 135°C - POZOR pri vložení plechu teplotu znížime na 110°C, pečieme 15 minút, potom teplotu znížime na 65°C a dosušíme ešte cca 20 - 30 minút. Laskonky sú správne upečené keď zo spodu po poklepaní "zvonia". Plech vyberieme von a škrupinky necháme vychladnúť.
 
GRILÁŽ
 
Ja som použila mleté lieskovce, ktoré som na panvici nasucho opekala na nízkej teplote asi 10 minút za stáleho miešania - pokiaľ oriešky nepustili vôňu. Odložila som nabok. Krupicový cukor som rozpustila na karamel jantárovej farby, vmiešala som doň mleté lieskovce, dobre premiešala, dala na papier na pečenie a nechala vychladnúť. Po vychladnutí som túto zmes rozmixovala na jemno.
 
KRÉM
 
Krupicový cukor uvaríme s vodou (77 g) na bublinu (na teplotu 112°C). Bielky a soľ dáme do šľahača, začneme šľahať, prilejeme horúci cukrový sirup a šľaháme až do vychladnutia.
 
Maslo vyšľaháme do peny, pridáme vlažný sneh, obe hmoty zľahka ručne pomocou stierky spojíme, pridáme väčšiu časť rozmixovanej griláže (niečo si odložíme na zdobenie), premiešame a vložíme do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou alebo bez špičky.
 
Krém nastriekame na polovicu upečených škrupiniek, zľahka priklopíme druhou polovicou škrupiniek a odložíme do chladu zatuhnúť. Boky môžeme obsypať grilážou.
 
Ja som sa rozhodla ozdobiť aj vrch - použila som rozpustenú jemnú Lotus nátierku (môžete použiť rozpustenú čokoládu), rozmixovanú griláž, kúsky čokolády a sušené lupienky jedlých ruží.  
 
Skladujeme v uzatvorenej dóze v chlade, ak teda bude čo, pretože sú naozaj prudko jedlé - ten krém je fantastický 😋😋😋
 
   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára