17. marca 2024

Syrovo-olivová nátierka

Chuť na nátierku s olivami prišla včera večer v posteli pred tým, ako som zaspala. Mám teraz asi olivové obdobie, pretože olivy bežne nezvyknem jesť, aj keď ich mám celkom rada. Nedávno bol šalát s olivami a teraz prišla chuť na nátierku. Tak som to mala ráno jednoduchšie, hneď som vedela čo bude na raňajky. Ja som si pochutila, takže ak máte radi olivy smelo do toho.
 

POTREBUJEME :
 
100 g syr Feta
100 g Lučina neochutená 
1 PL jogurt hustý biely (používam od Milko)
50 - 70 g Olivy (zelené aj čierne) - alebo podľa chuti
1/2 ČL citrónová šťava (nemusí byť)
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie
soľ (ak máte radi slanšie)

PRÍPRAVA :

Olivy pokrájame na kúsky. Mne sa osvedčili olivy v náleve so syrom, ktoré sa dajú kúpiť v niektorých reťazcoch na váhu, ale samozrejme môžete použiť aj sterilizované olivy. Vidličkou vymiešame syr Feta, Lučinu a Jogurt, pridáme olivy, citrónovú šťavu, korenie, kto je zvyknutý na slanšie jedlá, môže pridať aj štipku soli, pretože jogurt a Lučina slanú chuť syra Feta čiastočne zjemnia. Ja mám radšej nátierku aj s kúskami olív, ak chcete jemnejšiu konzistenciu pokojne môžete rozmixovať. 

Nám nátierka najviac chutí na nasucho opečených chrumkavých plátkoch chleba či bagety. Dnes som podávala aj s mojimi prvými doma vypestovanými klíčkami.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára