19. decembra 2023

Medovo-sezamové trubičky

Keď som v časopise Dobré jedlo zbadala tento recept, vedela som, že ho určite vyskúšam, pretože ma zaujal už na prvý pohľad. Tým, že namiesto cukru sa používa med a že základnou surovinou sú u nás nie práve na koláčiky typicky používané sezamové semienka. 

Najskôr som vyskúšala základnú úplne jednoduchú verziu - placky, ktoré som po upečení zospodu potrela roztopenou čokoládou. Pre mňa však bola táto alternatíva s čokoládou príliš sladká. Takže v budúcnosti určite bez čokolády. 
 
 
Je to však variabilný recept. Po upečení pri izbovej teplote sú placky stále tvarovateľné, takže neskôr, keď mi zvýšil krém z lieskovcových srdiečok ma napadlo urobiť z placiek pomocou kovovej rúrky (formička na trubičky či menšie šamrolky) trubičky a naplniť ich krémom. Táto varianta sa mi páči oveľa viac, ale je to na vás ;-) 

POTREBUJEME (na cca 9-10 kusov) :
 
1/2 šálky sezamové semienka
1 kopcovitá PL hladká múka
kôra z 1/2 citróna
na špic malej lyžičky soľ
40 g krupicový cukor
1 PL šľahačková smotana
1 PL med
30 g maslo
1/4 ČL vanilkový extrakt 
 

PRÍPRAVA :
 
Sezamové semienka zmiešame s múkou, soľou a citrónovou kôrou a odložíme bokom. V malom hrnci zmiešame cukor, smotanu, med, maslo a privedieme do varu - varíme pokiaľ sa cukor nerozpustí. Odstavíme a pridáme vanilkový extrakt. 
 
Horúcu zmes nalejeme na semienkovú zmes, dobre premiešame, necháme čiastočne vychladnúť (5-10 minút) a pomocou malej lyžičky naberáme kopčeky a kladieme na pekáč vyložený papierom na pečenie ďalej od seba, pretože majú tendenciu sa pri pečení roztiecť. 
 

Mne sa prvá várka rozliala a druhá várka vôbec (musela som im pomôcť vo vode namočenou lyžicou), tak neviem. V rúre zohriatej na 170-175°C pečieme 10-11 minút, pričom v polovici pečenia by sa mal pekáč otočiť. Po upečení sú veľmi krehké, preto je potrebné ich nechať úplne vychladnúť na pekáči. 


Ak sa rozhodnete urobiť trubičky, potom je potrebné pracovať s nie úplne vychladnutými plackami - tieto opatrne zohnúť do tvaru trubičiek a nechať vychladnúť v tomto tvare. Trubičky môžete naplniť obľúbeným krémom, najlepšie to ide pomocou cukrárskeho vrecka. Ja som konce namočila ešte do mletých lieskovcov a vrch pofŕkala rozpustenou čokoládou.

Môžete však urobiť iba placky a tieto po vychladnutí môžete zospodu potrieť rozpustenou čokoládou, pre mňa je však táto alternatíva príliš sladká. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára