27. decembra 2023

Perníčky dvoch chutí

Klasické perníčky (medovníčky) už dlhšie nepečiem, vlastne ani neviem prečo, ale každý rok sa snažím namiesto nich vymyslieť niečo iné. Tieto so slivkovým lekvárom a orechom som však musela vyskúšať, pretože ich mám veľmi rada a vždy si ich kupujem na remeselných trhoch, ktoré u nás bývajú v lete. 
 

 
A nesklamala som sa, sú naozaj výborné a rýchlo pripravené.
 
POTREBUJEME (na 2 plechy - cca 40 kusov) :
 
275 g hladká múka
1 PL kakao
1-2 PL perníkové korenie
140 g med
50 g práškový cukor
50 g maslo
1 menšie vajce
1/2 ČL sóda bikarbona 
slivkový džem
vlašské orechy
vaječný bielok na potretie po upečení

PRÍPRAVA :

Zmiešame múku, kakao, sódu bikarbonu a perníkové korenie, zmes môžete aj preosiať. Do menšieho hrnca dáme med, maslo a čo najrýchlejšie rozpustíme, aby sa zmes neprevarila. Odložíme bokom. Keď je zmes vlažná pridáme cukor, premiešame, pridáme vajce a opäť premiešame. Túto zmes vlejeme do sypkej zmesi a rukami vypracujeme cesto. Ak je príliš riedke (záleží aj na veľkosti vajíčka) pridáme trocha múky. Zabalíme do fólie a odložíme do chladničky na cca 2 hodiny. Po uplynutí času vyberieme von, necháme povoliť a rozgúľame na hrúbku cca pol centimetra. Vykrajujeme kolieska a ešte vo formičke do nich urobíme jamku - ja som na to použila štupeľ od sektu, ale pokojne môžete aj pomocou bruška prsta.
 
 
Kolieska uložíme na pekáč vyložený papierom na pečenie, do jamiek pomocou malej lyžičky rozdelíme slivkový lekvár a navrch dáme jadrá vlašských orechov.
 
Pečieme v rúre zohriatej na 200°C cca 6 - 8 minút.
 

 
Hneď po vytiahnutí z rúry okraje perníčkov potrieme rozšľahaným bielkom a necháme vychladnúť. Vychladnuté skladujeme v dóze. Ideálne je ich konzumovať o 1-2 dni po upečení.
 

Ako som písala vyššie, cesto je veľmi variabilné - okrem tých perníčkov môžete urobiť aj zlepované perníčky, keď dva perníčky zlepíme džemom a namočíme do rozpustenej čokolády, alebo rumové perníčky pre dospelých. Na foto od kamarátky Ingrid, ktorá sa dúfam nenahnevá že ju použijem, vidíte všetky tri druhy perníčkov.
 
Zdroj : web (Facebook)
 
Ja som robila okrem perníčkov so slivkovým lekvárom rumové perníčky, pretože som si spomenula na výborné rumové perníčky, ktoré sa kedysi dali kúpiť v obchode. 
 
Cesto je rovnaké, ale negúľame ho, ale odždibujeme z neho kúsky veľkosti vlašského orecha (ja som ušúľala valček a z neho som pomocou vykrajovačky oddeľovala kúsky), z ktorých robíme guľky veľkosti vlašského orecha, uložíme ich na plech, dlaňou sploštíme na placky a upečieme rovnako ako perníčky (200°C - 6-8 minút). Vrch ešte teplých perníčkov namočíme do rumu, do práškového cukru a znovu do rumu a takto ich necháme úplne vychladnúť.











 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára