27. decembra 2023

Keksíky so sušeným ovocím

Zo všetkých koláčov mám ja osobne najradšej akékoľvek koláče s ovocím, preto ma hneď na prvý pohľad zaujali tieto keksíky so sušeným ovocím, ktoré som tiež tento rok skúšala po prvý krát. To ovocie, aj keď iba sušené im dodáva okrem zaujímavého vzhľadu aj ovocnú chuť a jemnú sviežosť. Určite ich budem robiť častejšie. 
 

POTREBUJEME (na cca 20 - 25 kusov) :
 
90 g sušené ovocie (ja som mala marhule, brusnice, čerešne, zázvor, hrozienka)
2 PL pomarančová šťava
pomarančová a citrónová kôra
1 PL pomarančový džem
1-2 PL rum (alebo silný kvalitný čierny čaj) 
štipka soli
2-3 PL sekané orechy (pistácie, kešu)
75 g maslo izbovej teploty 
20 g práškový cukor
20 g trstinový cukor
80 g hladká múka (funguje aj polohrubá)
20 g Zlatý klas (alebo kukuričný či zemiakový škrob)
2-3 kvapky čistý prírodný esenciálny olej doTerra Wild Orange (nemusí byť)
 
PRÍPRAVA :
 
Najskôr je potrebné pripraviť si sušené ovocie - každý si môže zvoliť ovocie podľa vlastných chutí, odporúčam však kvôli efektu zvoliť sušené ovocie viacerých farieb. Ovocie pokrájame na menšie kúsky a vo vhodnej mise zmiešame s pomarančovou šťavou, obomi kôrami, džemom, pomarančovou šťavou, rumom alebo uvareným čajom a štipkou soli. Dobre premiešať. Ja som pridala aj esenciálny olej Wild Orange od doTerra, ktorý dodá neskutočnú vôňu a chuť divokých pomarančov. Zakryjeme a necháme marinovať aspoň 6 hodín, najlepšie však cez noc.
 
 

Po uplynutí času v mise vyšľaháme maslo izbovej teploty s obomi cukrami, pridáme preosiatu múku so Zlatým klasom alebo škrobom, marinované sušené ovocie a sekané orechy (použila som iba pistácie). Zmiešame na kompaktnú hmotu, ide to celkom rýchlo, vytvarujeme valec, zabalíme do potravinárskej fólie a odložíme do chladničky na 2-3 hodiny.
 
 
Stuhnutú  hmotu  odbalíme  a ostrým nožom pokrájame na kolieska hrubé cca 1 cm, ktoré ukladáme na pekáč vystlaný papierom na pečenie. Veľkosť valca je tiež ľubovoľná, mne vyhovuje menší priemer (cca 5 cm).
 
 
 

Pečieme v rúre vyhriatej na 160°C cca 15-20 minút do zlatista. Vyberieme a necháme vychladnúť. Vychladnuté môžeme napríklad namočiť do čokolády, či ozdobiť posypom, ale nie je to vyslovene potrebné. Ja som skúšala obe verzie - s čokoládou (pomarančovou) aj bez, obe sú fajn, tá s čokoládou je samozrejme sladšia, takže kto má ako rád.
 

Skladujeme v uzatvorenej dóze. V týchto mojich je najviac cítiť kandizovaný zázvor, ktorý má z použitého ovocia najvýraznejšiu chuť.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára