7. apríla 2023

Rolovaný Izidor

Pri každých sviatkoch mám rovnaký problém ... čo upiecť ? Pretože ja iba nerada pečiem dookola tie isté veci - baví ma skúšať nové recepty, alebo aspoň tradičný koláč, ktorý nám chutí - urobiť inak. Okrem toho ja ešte 1-2 dni pred sviatkami vôbec neviem čo budem piecť - pečiem tak nejako intuitívne, jednoducho mi niečo prebleskne hlavou a ak mám doma všetko čo treba idem do toho.
 
 
Tento rok  som chcela robiť Izidora v podobe mini roliek podľa Miňa z Pečie celé Slovensko, ale nejako časovo nevydalo sa hrať s malými roládkami, tak som nakoniec zvolila podobu jednej klasickej rolády. Recept som si tak nejako vyskladala podľa seba.

POTREBUJEME (na jednu roládu) :
 
korpus

4 vajíčka
4 PL kryštálový alebo krupicový cukor
4 PL polohrubá múka
2 PL horúca voda
2 PL olej 
2 ČL prášok do pečiva
2 PL kakao
 
orechová plnka
 
150 g mleté vlašské orechy
1-2 PL práškový cukor
3 PL horúce mlieko
rum podľa chuti (alebo rumová aróma)
 
krém
 
2 vajcia
2 PL kakao
1 PL krupicový alebo kryštálový cukor
160 g maslo izbovej teploty
kvapka rumu alebo rumová aróma
 
čokoládová poleva 
 
60 g mliečna čokoláda 
30 g smotana na šľahanie

iné :ríbezľový alebo malinový džem na potretie upečeného korpusu
 

PRÍPRAVA :
 
Na korpus vyšľaháme v robote celé vajíčka s cukrom do peny, pridáme vodu, olej a zľahka vmiešame múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva. Cesto rozotrieme na pekáč vystlaný papierom na pečenie (rozmer pekáča 30 x 24 cm). Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 9-10 minút. Vyberieme von, opatrne stiahneme papier a ešte teplé cesto zrolujeme spolu s papierom na pečenie a zabalíme do vlhkej utierky. Necháme vychladnúť.

Medzitým si mleté orechy zmiešame s cukrom, horúcim mliekom a rumom. Na krém nad parou šľaháme celé vajíčka s cukrom a kakaom do zhustnutia - ja šľahám ručne, metličkou a trvá mi to asi 20 minút. Takto vyšľahané vajíčka necháme čiastočne vychladnúť. Medzitým si v robote vyšľaháme zmäknuté maslo do peny a postupne zašľahávame vlažnú kakaovú zmes. Keď je krém vyšľahaný, ochutíme troškou rumu (nemusí byť, ale mne sa sem jednoducho hodí).
 
Zrolované cesto opatrne rozvinieme, potrieme lekvárom, rozotrieme orechovo-rumovú plnku (mne to najlepšie išlo pomocou spodnej strany lyžice), rozotrieme väčšiu časť krému a roládu opatrne zavinieme. Vrch potrieme zvyškom krému a dáme stuhnúť do chladničky. 
 

Po stuhnutí polejeme čokoládovou polevou - ja používam ganache, ktorá nie je úplne tvrdá a nepraská pri krájaní. Ozdobíme podľa chuti a vkusu - ja som pomocou cukrárskeho vrecka ozdobila karamelovou čokoládou.

 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára