10. apríla 2023

"Údená" polievka

Vodu z údeného mäsa som doteraz používala iba na zvlhčenie rožkov určených na prípravu veľkonočnej plnky. Tentoraz som sa rozhodla ju využiť aj na prípravu polievky. Na začiatok som zvolila jednoduchú zeleninovú polievku s údeným mäsom. Je chutná, chutí mi viac ako klasický vývar.
 
 
POTREBUJEME (na 3-4 porcie) :
 
1,2 - 1,5 litra vody, v ktorej sa varilo údené mäso
koreňovú zeleninu (mrkva, petržlen, zeler)
mrazený hrášok 
soľ
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie
údené mäso
vložka podľa chuti
čerstvá petržlenová vňať (prípadne mrazená)
 
PRÍPRAVA :
 
Vodu dáme zohrievať (ja som mala odloženú v chladničke), vložíme do nej očistenú a na kúsky pokrájanú koreňovú zeleninu a necháme ju uvariť do mäkka. Pred koncom varenia pridáme hrášok a varené údené mäso (aby sa zohrialo). Varíme asi 10 minút. Dochutíme soľou a korením. 
 
Pokiaľ sa polievka varí, pripravíme si vložku - ja som zvolila širšie rezance, ktoré som uvarila. Mäso vyberieme, pokrájame na kúsky a vrátime do polievky. Podávame posypané čerstvou vňaťkou. Dobrú chuť. 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára