10. apríla 2023

Marakujové mini tartaletky

Ja som marakuju alebo Passion fruit "objavila" iba nedávno. Samozrejme som ju poznala ako ovocie, ale nejako ma neoslovila - dokonca mi bola nesympatická kvôli vzhľadu či konzistencii jej dužiny. A to bola chyba. Zistila som, že je to veľmi chutné a osviežujúce ovocie lahodnej chuti. Trocha mi prekážajú veľké zrnká v dužine, ale to nie je nič, čo by sa nedalo vyriešiť.


Keď mi zostalo zopár mini košíčkov z pečenia, v skrini som mala novú čokoládu s príchuťou Passion fruit a v obchode som zohnala čerstvú marakuju, tak som sa rozhodla vyskúšať túto čisto marakujovú kombináciu. Keďže košíčky boli hotové (tieto mini sa podľa dostupných informácií vyrábajú strojovo), tak to berte iba ako inšpiráciu na plnku. 

POTREBUJEME (na plnku) :
 
marakujový gél 

čerstvú marakuju alebo marakujové pyré
krupicový alebo kryštáľový cukor
pomarančovú šťavu (k marakuji sa hodí)
trocha škrobu alebo želatínu na zahustenie

marakujová ganache

čokoláda s príchuťou marakuje (mám od zn. Valrhona)
smotana na šľahanie 

 
PRÍPRAVA :

Najskôr je potrebné pripraviť si náplne, ktoré potrebujú vychladnúť resp. stuhnúť. Na marakujový gel uvaríme marakujovú dužinu s cukrom podľa chuti a trochou pomarančovej šťavy, ktorá sa k marakuji hodí, ale nemusí byť, prepasírujeme (odporúčam - zrniečka sú dosť veľké), na požadovanú hustotu zahustíme 1-2 ČL vody, v ktorej sme rozmiešali škrob (alebo zahustíme želatínou podľa návodu). Necháme čiastočne vychladnúť - nie úplne, pretože by sa nám gél zle dávkoval do košíčkov, musí byť taký polo tekutý. Pomocou cukrárskeho vrecka ho rozdelíme do jednotlivých korpusov a necháme úplne vychladnúť a zatuhnúť.

Na marakujovú ganache dáme zohriať smotanu a keď začína vrieť, nalejeme ju do misky, kam sme dali nasekanú čokoládu, rozmiešame do hladka. Pomer čokoláda a smotana je 3:1 (na 100 g čokolády 33 g smotany). Ja som zmes dala do cukrárskeho vrecka a nechala vychladnúť a čiastočne zhustnúť - ale zasa nie úplne - musí sa dať pomocou vrecka dávkovať. Ganache rozdelíme do korpusov na stuhnutý gél a necháme stuhnúť. 

 

Ozdobíme podľa chuti - ja som použila čokoládovú ganache z tmavej čokolády, čokoládové ozdoby, sušené maliny, mini lístky bazalky (chuťovo by sa mi viac hodila medovka, ale žiaľ nemala som). Chcela som využiť aj zvyšok marakujovej ganache, ale bola som netrpezlivá a nebola dosť vychladená, takže svoju dekoračnú funkciu veľmi nesplnila. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára