1. apríla 2023

Hruškové mini tartaletky s jemným karamelovým krémom

Tartaletky ... sú pre mňa výzvou. Ako dezert sa mi vizuálne veľmi páčia, pár krát som ich robila (vrátane košíčkov), aj v mojich prudko amatérskych podmienkach - ale bez originál ráfikov to bola drina urobiť ich tak, aby mali kolmé steny a boli vizuálne pekné.A pre pár kúskov pre našu rodinu sa mi ráfiky neoplatí kupovať. Okrem toho klasická veľkosť tartaletiek (priemer 80 mm) je pre mňa príliš veľká - ako porcia. Preto som bola veľmi rada, keď som objavila v cukrárskych potrebách v našom meste hotové košíčky v mini veľkosti (priemer 35 mm). 

 
 
Tentoraz mi ako inšpirácia poslúžili hruškové tartaletky v jednej z miestnych cukrární, ktoré sa mi vizuálne veľmi páčili. Okrem toho mám veľmi rada ovocné koláčiky a kombinácia hrušky so škoricou a pomarančovou šťavou mi prišla ako veľmi dobrá a lákavá voľba.

POTREBUJEME (na cca 30 ks mini tartaletiek priemeru 35 mm) :

hotové košíčky
 
náplň 
 
2 väčšie hrušky
3-4 PL pomarančová šťava 
voňavé korenie podľa chuti (používam zmes Jablkový závin)
1/2 ČL škrobu rozmiešaného vo vode

krém

250 g Mascarpone
1 dl smotana na šľahanie
1-2 PL práškový cukor
1-2 PL jemná Lotus nátierka

zdobenie

mandľový krokant
rozmrvené Lotus keksíky
čokoládové ozdoby
 

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme hruškovú náplň, ktorá potrebuje vychladnúť. Hrušky ošúpeme a pokrájame na maličké kocky, dáme ich do vhodného menšieho hrnca, podlejeme pomarančovou šťavou a za občasného miešania udusíme do mäkka, ale nerozvaríme ich na kašu. Na konci pridáme voňavé korenie a premiešame. Môžeme zahustiť malou troškou škrobu rozmiešaného vode. Odložíme a necháme vychladnúť.
 

Na krém zmixujeme Mascarpone, práškový cukor, Lotus nátierku a smotanu. Krém dáme do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou.

Do košíčkov najskôr rovnomerne rozdelíme hruškovú plnku ... 

Následne nastriekame krém ...

... a ozdobíme podľa chuti - ja som tentoraz použila čo dom dal - mandľový krokant, rozmrvené Lotus sušienky a čokoládové hoblinky

Dáme do vhodnej dózy s vrchnákom a dáme chladiť a stuhnúť do chladničky. Skladujeme v chladničke.
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára