26. marca 2023

Pečené-nepečené punčové nanuky

Nedávno som nakukla do predajne pre cukrárky v našom meste - išla som okuknúť nové miesto a otváracie hodiny, a ako inak neodišla som naprázdno. Okrem iných vecí som tam objavila aj formu na menšie nanuky, po ktorej som už dlhšie pokukovala, pretože sa mi tieto koláčiky celkom páčili. Okrem toho, občas mi zostanú zvyšky z pečenia (korpusy, krémy, ganache), tak sa hodí.  A pravdaže musela som ju hneď aj otestovať.
 

Ja mám veľmi rada punčák, v akejkoľvek podobe, takže ako prvé museli mať premiéru práve punčové nanuky.
 
 
POTREBUJEME :
 
zvyšky bieleho alebo orechového korpusu
mleté vlašské orechy alebo mandle
pomarančová a citrónová šťava
pikantnejší džem (ríbezľa, malina)
rum alebo rumová či punčová aróma 
zvyšok ganache z Ruby čokolády
kvapka červenej potravinárskej farby
strúhaný kokos
Ruby čokoláda na namáčanie
Malinová čokoláda na dekoráciu
sušené maliny na posyp 

 
PRÍPRAVA :

Korpus pomrvíme do misy. Džem si rozvaríme z trochou vody na trocha redšiu konzistenciu (ak máte redší džem, tento krok môžete vynechať). Džem, orechy a zvyšné suroviny pridáme ku korpusu a vypravujeme kompaktnú hmotu - je lepšie keď je trocha hustejšia. Je dobré, keď do plnky pridáte aj trocha rozpustenej čokolády, ktorá p stuhnutí zabezpečí kompaktnosť a pevnosť náplne. Prvé kusy som robila bez čokolády a nebolo to ono - po povolení bola náplň nestabilná. 

Hmotu rozdelíme do foriem, utlačíme, vložíme opatrne paličky a dáme do mrazničky stuhnúť. Ja som do niektorých vložila ešte mrazené maliny. 
 
 
Rozpustíme si čokoládu (moja dnes nejako nechcela spolupracovať). Zmrazené nanuky namáčame do čokolády, spodnú rovnú časť zľahka otrieme od prebytočnej čokolády a ukladáme na papier na pečenie. Čokoláda na zmrznutých nanukoch tuhne hneď. Ozdobíme podľa fantázie - ja som použila ganache z malinovej čokolády, sušené maliny a čučoriedky a cukrové perličky. 
 

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára