28. marca 2021

Mini roládky s medvedím cesnakom

Každú jar sa teším na medvedí cesnak. Tentoraz sa so mnou podelila kamarátka s čerstvo nazbieraným medvedím cesnakom, tak som rozmýšľala čo s ním. Plánujem urobiť pastu do zásoby, nátierku ... ale dnes som zvolila mini roládky plnené medvedím cesnakom s medveďo-cesnakovou omáčkou.



POTREBUJEME (množstvo podľa vlastného uváženia či podľa potreby) :

mäso na roládky (králičí chrbát, kuracie mäso - stehno, prsia,...)
sušenú šunku
čerstvý medvedí cesnak
soľ
korenie (najlepšie je čerstvo mleté)
maslo
suché biele víno
muškátový oriešok

PRÍPRAVA :

Mäsko umyjeme, osušíme a medzi mikroténomvými vreckami šetrne rozklepeme. Ochutíme soľou, korením, na každý kúsok mäsa položíme sušenú šunku a umytý a odkvapkaný medvedí cesnak. Cesnak som ukladala vcelku. Zrolujeme a v prípade potreby prichytíme špáradlom. Zo všetkých strán sprudka opečieme na masle. Vložíme do rúry zohriatej na 190-200 °C dopiecť. Ja som mala králičí chrbát a dopekala som 7 minút. Dobu pečenia upravíme podľa druhu a hrúbky použitého mäsa.

Na omáčku rozpustíme na panvici maslo, pridáme umytý, osušený a pokrájaný medvedí cesnak, soľ, korenie, štipku muškátového orieška necháme zmäknúť, pridáme trocha vína, necháme pár minút bubôať aby sa odparil alkohol a nakoniec pridáme smotanu podľa chuti, necháme prevariť a zmes rozmixujeme. Zahustíme kúskom studeného masla. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára