1. apríla 2021

Medveďocesnaková nátierka

Mám veľmi rada jednoduché, chutné a aj variabilné recepty. A rada používam sezónne produkty. Takže na jar nemôžu chýbať dobroty z divého (medvedieho) cesnaku. Ak nepoznáte miesta kde tento zelený posol jari rastie - tak ako ja - dá sa zohnať aj na trhu a občas aj v obchode. Alebo sa musíte spoľahnúť na priateľov. Ja som tentoraz dostala cesnačik od kamošky. 


POTREBUJEME :

Lučinu alebo iný čerstvý neochutený syr
medvedí cesnak
soľ
korenie
voliteľné :  olivový olej, 1-2 strúčiky cesnaku, na jemno strúhaný syr
                   hustý biely neochutený jogurt, chili ...

Množstvo surovín si každý upraví podľa svojich chutí a potrieb. 

PRÍPRAVA :

Príprava je veľmi jednoduchá - medvedí cesnak opláchneme, zľahka osušíme papierovou utierkou, pokrájame a spolu s čerstvým syrom rozmixujeme. Podľa chuti môžeme pridať na zjemnenie chuti kvapku olivového oleja, 1-2 lyžice jogurtu, trocha syra alebo ak chcete výraznejšiu cesnakovú chuť (pánska verzia) pár strúčikov cesnaku, ktoré pridáme hneď na začiatku a štipku chili. Treba mať na pamäti, že ak pridáte jogurt, bude potrebné nátierku čím skôr minúť. Na čerstvom chlebíku alebo nasucho opečených toastíkoch chutí nátierka výborne. Táto moja nátierka je taká "light" verzia - bez masla. Ale ak chcete, pokojne si maslo pridajte.

Ja som podávala s rýchlym bylinkovým pestom, ktoré pripravíme tak, že v mažiariku (alebo v mixéri) spolu podrvíme čerstvé bylinky podľa chuti s olivovým olejom, orieškami, troškou syra (používam najemno strúhaný parmezán alebo syr Grana Padano), ochutíme soľou a korením. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára