6. februára 2021

Baklažán s čokoládou a Mascarpone krémom

Priznám sa, že nepatrím k fanúšikom "pohárikových" dezertov. Teda veľmi sa mi páčia, ale sú to väčšinou krémy a mne krémové dezerty tak nejako všeobecne nechutia. 

Ale keď som videla tento netradičný recept, povedala som si, že ho musím určite vyskúšať. Kúpila som baklažán - zvyšok surovín som mala doma a dnes som urobila dva testovacie poháriky. Bola som milo prekvapená - chutilo to výborne. 


POTREBUJEME (na dva poháre) :

1/2 menšieho baklažánu
soľ
olej
60 g Mascarpone alebo Ricottu
1 PL práškový cukor
škoricový cukor
1 PL pomarančový likér
kandizovanú pomarančovú kôru
2-3 kúsky obľúbených sušienok
30-40 g kvalitná horká čokoláda
30-40 g kokosové mlieko alebo smotanu na šľahanie

PRÍPRAVA :

Baklažán očistíme a pokrájame na plátky hrubé cca 1/2 cm. Osolíme, necháme 20 minút vypotiť, opláchneme a osušíme papierovými utierkami. Ogrilujeme z oboch strán na poolejovanej panvici. Pokrájame na kocky, obalíme v škoricovom cukre a odložíme bokom.

Ricottu alebo Mascarpone vymiešame s cukrom, pomarančovým likérom, podrvenými sušienkami a posekanou kandizovanou pomarančovou kôrou.

Smotanu alebo kokosové mlieko zahrejeme a horúcou zalejeme posekanú čokoládu. Necháme 1-2 minúty postáť a rozmiešame do hladka.

A už iba vrstvíme do pohára - čokoláda, kúsky baklažánu, krém ... vrstiev si urobte podľa seba - ja som urobila dve. Vrch som dekorovala kúskom baklažánu, posekanou pomarančovou kôrou a drvenými pistáciami.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára