28. februára 2021

Flank steak s cesnakovými batátmi a mangovo-cibuľovým šalátom

Ako som už v minulosti v niektorom príspevku spomínala - som mäsožravec, teda celá rodina sme. Aj keď väčšinou uprednostňujem hydinu, neodolala som krásnemu mäsku v obchode a po dlhej dobe sme mali steaky. Dnes to bol obed lenivej gazdinej, takže ako prílohu som zvolila takmer samo sa pripravujúce cesnakové bataty a môj obľúbený mangovo-cibuľový šalát.


Tu ani nie je čo sa týka postupu veľmi čo písať, takže skôr fotečka a jednoduchý popis ako inšpirácia na chutný obed.

POTREBUJEME :

mäso na flank steak (zo spodnej časti hovädzieho pupku)
olivový olej
bataty
maslo
cesnak
mango
červená cibuľa
ryžový ocot
chilli paprička alebo čerstvá mäta (nemusí byť)
soľ
čerstvo mleté korenie

PRÍPRAVA :

Najskôr upečieme bataty - umyté bataty som popichala ihlou na grilovanie, po jednom zabalila do alobalu a v rúre zohriatej na 200°C upiekla do mäkka, čas pečenia bude podľa veľkosti batatov.

Ako druhý krok Na šalát (salsu) pokrájame na kúsky očistené mango a červenú cibuľu, pridala som posekané mätové lístky (chilli papričku som nemala) - mäta je dosť chuťovo výrazná, kto nemá rád nemusí dať, ochutila som soľou a čerstvo mletým korením, pokvapkala trochou ryžového octu (neodporúčam nahrádzať klasickým octom - ryžový ocot má jemnejšiu chuť), premiešala a nechala som postáť.

Mäso na steak som z oboch strán potrela olivovým olejom a na rozpálenej suchej grilovacej alebo klasickej panvici opečieme z oboch strán. Opekáme podľa toho, aký prepečný steak chceme - ja mám rada medium, takže som opekala cca 2-3 minúty z každej strany - ja to robím od oka, takže presný čas nemám zmeraný. Opečený steak zabalíme do alobalu a necháme cca 10 minút odležať. Po odležaní pokrájame na tenké plátky, hrubé cca 3-4 mm.

Rozpustíme maslo, pridáme prelisovaný cesnak podľa chuti, soľ, čerstvo mleté korenie, premiešame a touto zmesou potrieme bataty a pokvapkáme pokrájaný steak na tanieri. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára