28. februára 2021

Banánový koláč so slaným karamelom na spôsob cheesecake

Zasa nám raz zostali banány (u nás zrelé nejako nejdu) tak som rozmýšľala čo s nimi. Muffiny som robila už 2x a na nejaké zložité pečenie som nemala náladu, pretože moja chrbtica sa opäť ozvala. Prelustrovala som chladničku a špajzu a nakoniec som zvolila koláč typu cheesecake, doplnený slaným karamelom.


POTREBUJEME (na formu s priemerom 22 - 24 cm) :

sušienkový základ

200 - 250 g maslové sušienky (použila som sušienky Lotus)
80 g rozpustené maslo
štipka soli

krémová náplň

250 g  Mascarpone
250 g jemný tvaroh
1 PL práškový cukor
vanilka alebo vanilkový extrakt
150 g kyslá smotana alebo neochutený hustý biely jogurt
3 vajíčka
3 banány
1 PL kukuričný škrob

slaný karamel

100 g krupicový cukro
1,5 PL voda
30 g maslo
80 ml sladká smotana
1/2 - 1 ČL soľ

-

PRÍPRAVA :

Sušienky rozmixujeme alebo podrvíme valčekom, zmiešame s rozpusteným maslom a štipkou soli a rovnomerne utlačíme na dno tortovej formy, ktorú sme vystlali papierom na pečenie (dno). Dáme do chladničky stuhnúť cca na 20 - 30 minút.

Na krém zmixujeme Mascarpone, tvaroh, cukor a vanilku, pridáme popučené banány, smotanu, škrob a po jednom zašľaháme vajíčka. Zmes nalejeme na stuhnutý korpus a v rúre zohriatej na 160°C pečieme cca 55 minút - 1 hodinu. Na spodok rúry som dala pekáč s vodou - vlhkosť by mala zabrániť popraskaniu koláča.


Na slaný karamel dáme do hrnca s hrubším dnom alebo do panvice s nepriľnavou povrchovou úpravou cukor a vodu a necháme na miernom plameni cukor úplne rozpustiť - nezľaknite sa, keď sa z cukru najskôr utvorí biela tuhá škrupina - postupne sa rozpustí. Pridáme maslo, necháme rozpustiť, pridáme smotanu a nakoniec soľ, premiešame, necháme prebublať a odstavíme z plameňa.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára