5. decembra 2020

Perzský pomarančový koláč s Mascarpone krémom

Veľmi rada skúšam netradičné recepty, a toto je jeden z nich ... príprava je troška dlhšia, ale tá chuť jednoznačne stojí za to. Šťavnatý a voňavý koláčik bez múky (korpus je s mandľovou múkou), doplnený jednoduchým Mascarpone krémom .. prevoňal celý dom.


POTREBUJEME (na pekáč s rozmermi 25 x 30 cm):

na korpus : 

6 vajíčok veľkosti M alebo 5 veľkosti L
250 g mandľovej múky
250 g krupicového cukru
1 ČL kypriaceho prášku
2 bio pomaranče 

na sirup : 

1 pomaranč v bio kvalite
1 PL voda z pomarančových kvetov alebo pomarančový likér
40 ml vody
100 g kryštálového cukru
kvapku ružovej vody (určenej na potravinárske účely - nemusí byť)

na krém :

350 g Mascarpone
2 PL práškový cukor
100 ml smotana na šľahanie

na ozdobu : sekané pistácie, presladená pomarančová kôra


PRÍPRAVA :

2 pomaranče v bio kvalite umyjeme, vložíme do menšieho hrnca, zalejeme vriacou vodou a varíme 2 hodiny, vyberieme z vody a necháme vychladnúť. Po vychladnutí pokrájame aj s kôrou nadrobno, vyberieme zrniečka a rozmixujeme na kašu (odporúčam pripraviť si deň vopred - ja som ju robila doobeda a poobede som piekla koláč). 

Rúru vyhrejeme na 170°C, tortovú alebo inú formu s priemerom cca 24 cm pomastíme maslom a posypeme mandľovou múkou alebo dno vystelieme papierom na pečenie. 

Celé vajcia s cukrom šľaháme v robote cca 8-10 minút, kým nenadobudnú štruktúru krému a nezväčšia objem, potom pridáme pomarančovú zmes, šľaháme cca 1 minútu, stierkou zľahka vmiešame mandľovú múku zmiešanú s práškom do pečiva. Vylejeme do formy a pečieme cca 40 - 50 minút (skúsime špajdľou), mne dnes stačilo 40 minút. Upečený koláčik vyberieme z rúry a necháme vychladnúť. Ja som vychladnutý opatrne preklopila na čistý papier, stiahla som papier na pečenie a štetcom som korpus ponamáčala pomarančovým sirupom.

Pokiaľ sa pečie koláč, pripravíme si sirup : 

Z pomaranča nastrúhame kôru a vytlačíme šťavu. V menšom hrnci privedieme šťavu z pomaranča, vodu a cukor k varu. Varíme minútu a stiahneme z ohňa. Pridáme pomarančovú kôru a pomarančový likér (pôvodne mala ísť voda z pomarančových kvetov, ale tú sa mi zohnať nepodarilo) - naposledy som pridala pár kvapiek ružovej vody (určenej na potravinárske účely). 

Dokončenie :

Vychladnutý koláč popicháme špajdľou alebo ak natierame na preklopený koláč stačí štetcom či lyžicou nanášať rovnomerne po celom povrchu (ja som prvý krát dala celý objem a bol veľmi mokrý, takže treba radšej dať menej sirupu a vyskúšať). Vrch ozdobíme krémom alebo iba posypeme sekanými nesolenými pistáciami (kupujem v bio predajni) alebo posypeme drvenými ružovými lupienkami. 

Koláč sa odporúča podávať s kopčekom créme fraîche alebo mascarpone - ja osobne si myslím, že ani kopček vanilkovej zmrzliny by nebol zlou voľbou. Dnes som robila s jednoduchým Mascarpone krémom a posypala som pistáciami a presladenou pomarančovou kôrou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára