23. decembra 2020

Ovocné šuhajdy

Tento nápad som mala v hlave už dávnejšie - inšpiráciou mi bol internet. Ale upravila som si ho podľa našich chutí. Je to jednoduchý recept, ktorý ponúka veľa variácií.


POTREBUJEME :

čokoládu podľa chuti (horkú, mliečnu, bielu, ružovú)
chuťovo výrazné ovocie (mandarínky, pomaranče, maliny) prípadne džem
kvapku oleja na rozriedenie čokolády (kokosový alebo rastlinný)
cukor na ovocný rozvar
citrónová šťava
príchute na rozvar (napr. kvapka alkoholu alebo esencie, voňavé korenie, ...)
papierové košíčky
dekorácie podľa chuti



PRÍPRAVA :

Najskôr odporúčam pripraviť si náplne (v krajnom prípade môžete použiť aj džem) - ovocie očistiť, pokrájať, rozvariť s cukrom a citrónovou šťavou podľa chuti (netreba príliš sladiť, keďže čokoláda je sladká) - maliny som po rozvarení najskôr prepasírovala. Konzistencia by mala byť ako trocha redší džem. Ja som k mandarínkam pridala po zredukovaní kvapku pomarančového likéru a pár kvapiek prírodnej pomarančovej esencie "wild orange", ktorá dodá úžasnú vôňu. Odstavíme a necháme vychladnúť.

Následne roztopíme čokoládu - buď nad parou alebo v mikrovlnke - kto je ako zvyknutý. Ja rozpúšťam na parou s kvapkou oleja, ale práve dnes som sa dozvedela od jednej pani čo vyrába čokoládové pralinky, že oveľa lepšie pre čokoládu je rozpúšťať v mikrovlnke (kvôli pare vznikajúcej pri topení vo vodnom kúpeli, ktorá môže poškodiť výsledný čokoládový efekt).

Do košíčkov dáme po troške čokolády a dáme stuhnúť do chladničky alebo mrazničky. Po stuhnutí spodnej vrstvy dáme do každého košíčka po troche ovocnej zmesi a zalejeme čokoládou. Ozdobíme podľa chuti a necháme stuhnúť. Je to tak kúsok zdravšie maškrtenie - najmä ak použijete horkú čokoládu. Pre mňa sú TOP tie ružové s malinovou plnkou, zdobené lyofilizovanými malinami, pretože mám rada Ruby čokoládu. Sú dosť sýte, takže ich netreba veľké množstvo.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára