18. decembra 2020

Linecké koláčiky so snehom a malinovo-ružovým džemom

Milujem snehové pečivo aj všetky koláče so snehovou vrstvou. Preto keď som zbadala tieto koláčiky na sieti - vedela som, že ich musím vyskúšať. Klasické linecké pečivo veľmi nemusím, ale táto vytunovaná verzia mi chutí a okrem toho aj dobre vyzerá. Pravdaže je to trocha prplačka a trvá to dlhšie ako klasické linecké pečivo, ale čo by človek neurobil pre pestrý vianočný koláčikový tanier a uspokojenie svojej zvedavosti a chuťových pohárikov.



POTREBUJEME (na 28 - 30 kusov) :

linecké kolieska :

150 g hladká múka
100 g studené maslo
40 g práškový cukor
1 ČL prášok do pečiva s vínnym kameňom
1 vanilkový cukor
1 ČL ctrónová kôra

snehová vrstva :

2 bielky
180 g krupicový alebo kryštáľový cukor
50 - 60 ml voda

malinovo-ružový džem :

150 - 200 g mrazené maliny
1-3 PL krupicový cukor
1-2 ČL citrónová šťava
pár kvapiek ružovej vody (určenej pre potravinárske účely)

PRÍPRAVA : 

  1. Najskôr si pripravíme linecké kolieska - všetky suroviny zmiesime na kompaktnú hmotu, zabalíme do potravinárskej fólie a necháme v chladničke hodinku odpočívať. Potom rozgúľame na hrúbku cca 2-3 mm, vykrojíme kolieska (veľkosť nechám na každom z vás - moje majú myslím priemer 5,5 cm) - z uvedeného množstva mi vyšlo 28 kusov. Kolieska ukladáme na pekáč vyložený papierom alebo fóliou na pečenie a upečieme na 180°C do ružova - cca 10 minút (treba si odsledovaž, každá rúra pečie inak). Po upečení vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť.

  2. Ja som robila na etapy - jeden deň som upiekla kolieska ... o pár dní som robila snehový venček a o ďalších pár dní som plnila džemom. Ale každý ako mu vyhovuje.

  3. Na snehový venček najskôr uvaríme zo 120g cukru a vody sirup (vody toľko, aby bol cukor pod vodou). Pokiaľ sa varí sirup, začneme šľahať bielky so štipkou soli (zabudla som ju uviesť do surovín) na stredných obrátkach, keď sú bielky spenené obrátky zvýšime a postupne pridáme zvyšný cukor a vyšľaháme na sneh - obrátky znížime a postupne zašľahávame horúci cukrový sirup - lejeme po okraji misy. Vyšľaháme na tuhý sneh - šľaháme dovtedy, kým masa nie je vlažná (od pridaného sirupu je teplá).

  4. Hmotu dáme do cukrárskeho vrecka a na vychladnuté kolieska striekame venčeky. Ja som striekala aj v dvoch vrstvách. Zo zvyšku snehu (mala som veľké vajíčka) som urobila zopár pusiniek. Sušíme v rúre na 50°C cca 45 minút (tak uvádzal pôvodný recept) - za túto dobu ani zďaleka neboli usušené, takže som pridala na 70°C a potom na 90°C a na funkcii ventilátor som dosušila (spolu hádam aj 1,5 hodiny to trvalo). Po vybratí z rúry som nechala vychladnúť.

  5. Džem (použite podľa chuti) rozrobíme s kvapkou rumu alebo horúcej vody na prijateľnú konzistenciu (aby pomaly stiekol z lyžičky) a pomocou vrecka naplníme. Dnes som skúšala prvých pár kusov (zostal mi džem z iných koláčikov) - zvyšok budem plniť až pár dní pred sviatkami, pretože neviem čo urobí snehová vrstva v spojení s džemom. Koláčiky (nenaplnené) skladujem v papierovej krabičke na chadničke (treba suché prostredie, aby snehová vrstva nezvlhla). 

  6. Ja som chcela plniť malinovým džemo, ale keďže som nemala v špajzke, musela som si vyrobiť. Mrazené maliny som rozvarila s kvapkou vody, prepasírovala a s trochou cukru (chcela som kyslejší džem k sladkému snehu) a citrónovej šťavy som zvarila na konzistenciu trocha redšieho džemu (chladnutím trocha zhustne). Po odstavení z plameňa som pridala kvapku ružovej vody, ktorá k malinám náramne pasuje a úžasne vonia.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára