9. decembra 2020

Zdravšie ovsené medovníčky / sušienky

Každý rok sa snažím zaradiť do vianočného pečenia aj nejaké zdravšie maškrty. Tento rok ma oslovili na nete tieto ovsené medovníčky, takže som vyskúšala testovaciu várku.

Neviem, či by som ich nazvala medovníčkami - možno skôr ovsené keksíky s medom, pretože vďaka ovseným vločkám, ktoré viažu tekutinu viac ako iné druhy zŕn, sú trocha suchšie ako klasické medovníčky z pšeničnej alebo špaldovej múky. Ale chuťovo sú lahodné a voňavé. A výborne fungujú v kombinácii s lekvárom - najmä slivkovým.


POTREBUJEME (na 15-20 kusov v závislosti o veľkosti formičiek) :

150 g rozmixované ovsené vločky
3 PL (zarovnané) kokosový cukor (prípadne iné sladidlo)
2 žĺtka
2 PL kokosový olej alebo maslo
3 ČL med
1/2 ČL sóda bicarbona
1,5 PL voňavé korenie (u mňa mix perníkové, škorica, zázvor)
džem (voliteľné)
orechy (voliteľné)

PRÍPRAVA :

Všetky suroviny zmiešame rukou na kompaktnú hmotu a medzi dvomi papiermi na pečenie vyvaľkáme na hrúbku asi 3-5 mm (cesto je dosť lepivé), vykrajujeme rôzne tvary a ukladáme ich na pekáč vystlaný papierom na pečenie (ja som musela podoberať nožom, pretože cesto fakt dosť lepí). 

Ak chcete koláčiky s lekvárom, potom do vykrojených kúskov nejakým malým vrchnáčikom (použila som zatvorenú fľaštičku kvapiek s priemerom vrchnáčika cca 1,3 cm) jemne vtlačíme jamku, do ktorej pomocou dvoch malých lyžičiek dávkujeme džem. Ďalšou možnosťou je, že lekvár dáme do menšieho vrecka, urobíme dierku a striekame džem pomocou vrecka. Ozdobíme orieškom.

Pečieme v rúre vyhriatej na 170°C cca 15 minút. Necháme úplne vychladnúť na pekáči, skladujeme v uzatvorenej dóze.

Pôvodný recept bol plnený džemom (spojené 2 kúsky), ale priznám sa, že si to dosť dobre neviem predstaviť, pretože cesto bolo mega lepivé. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára