7. decembra 2020

Zlepované kokosové koláčiky

Blížia sa sviatky a niečo treba upiecť aj keď tento rok ma zatiaľ ešte nejako nechytila vianočná atmosféra, tak sa mi ani veľmi nechce vypekať - uvidím či sa to zlepší. 

A keďže neviem, ako nám sviatky ovplyvní tohtoročný neželaný hosť Covid, tak sa snažím v predstihu aspoň čo-to upiecť, aby som mala čo poslať svokre, ak by opäť prišiel lockdown. 

Teda ja by som sa pokojne obišla aj bez koláčov - mne na Vianoce stačia oblátky, med, kapor a kapustnica, ale rodina si rada niečo zahryzne.


Ale vráťme sa k pečeniu - klasické linecké sa mi nechcelo piecť, pretože to už poznám. Tak som hľadala inšpiráciu na sieti a vykuli na mňa tieto akože linecké koláčiky doplnené o kokos a jogurt. Ja som doplnila do receptu citrónovú kôru, ubrala som cukor a mám ďalšie koláčiky (už mám napečené zázvorníky). Ešte mám pripravený základ na linecké so snehom a džemom a tým asi tohtoročné pečenie ukončím. 

POTREBUJEME (na cca 35 -45 kusov podľa veľkosti formičky) :

300 g hladká múka
80 g práškový cukor
120 g maslo
100 g kokosová múčka (strúhaný kokos)
1-2 PL biely neochutený hustý jogurt
2 ČL prášok do pečiva
1 vajce
štipka soli
džem na zlepovanie podľa chuti
práškový cukor na posypanie

PRÍPRAVA :

Zmiešala som suché suroviny (múku, cukor, prášok do pečiva, kokos, citrónovú kôru a soľ) - múku a cukor som preosiala cez sitko. Pridala som vajíčko, jogurt a zmäknuté maslo, a vypracovala som homogénne cesto, ktoré som zabalila a dala na noc do chladničky (stačí aj na pár hodín). Na druhý deň som nechala cesto povoliť tak, aby sa dalo rozvaľkať. Cesto som rozdelila na dve časti, aby sa s ním lepšie pracovalo - a na podložke som ho rozvaľkala na hrúbku asi 3 mm - stačí aj kúsok menej, pretože pri pečení trocha koláčiky narástli do výšky - a vykrajovala som rôzne tvary, ktoré som ukladala na plech vyložený papierom na pečenie. Piekla som v rúre zohriatej na 185°C asi 8 minút. Po upečení somnechala vychladnúť na pekáči. Ja budem plniť až o pár dní, ale testovaciu vzorku som musela vyskúšať - mala som načatý pomarančový džem, tak som použila ten, celkom sa hodí, ale vyskúšam aj malinový. 

Koláčiky majú trocha inú konzistenciu ako klasické linecké - vďaka kokosovej múčke majú hrubšiu štruktúru a vďaka jogurtu nie sú také suché. A samozrejme voňajú po kokose, aj keď ja som čakala výraznejšiu kokosovú vôňu. Ale sú chutné - pokojne by sa dali hryzkať aj nenaplnené ku káve či čaju. Mne sa páčia - som spokojná.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára