12. októbra 2020

Nepečený jablkový krémeš

Recept na túto sladkú maškrtu na mňa vybehol náhodou na mojom FB profile a akurát mi prišiel vhod, pretože som rozmýšľala čo upiecť pre rodinku na víkend. Okrem toho sme začali oberať jablká, z ktorých treba časť rýchlejšie spotrebovať, takže v tomto ročnom období budú častejšie ako inokedy jablkové dobroty.

Ja som si recept (ako už tradične) trošičku upravila - menej cukru, menej tuku, prírodné suroviny na úkor aditív. Ale boli to viac - menej iba také menšie kozmetické úpravy. 



POTREBUJEME (menší pekáč - cca 12 porcií) :

300 g sušienky podľa vlastného výberu
600 g jablká (váha očistených a nahrubo postrúhaných jabĺk)
2x   vanilkový puding (alebo Zlatý klas)
2 vajíčka (žĺtky a bielky osobitne)
200 ml voda
250 g tvaroh
1 PL krupicový cukor
450 ml mlieko
citrónová šťava z 1/4 citróna
1 PL hladká múka
štipka soli
100 g  čokoláda na polevu
100 g smotana na šľahanie

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme jablkovú vrstvu - očistené a nahrubo postrúhané jablká, ktoré som pokvapkala citrónovou šťavou, aby si zachovali farbu dáme do širšieho hrnca, pridáme asi 1/2 dl vody a na slabšom plameni dusíme - po cca 5-8 minútach pridáme puding rozmiešaný vo vode a za stáleho miešania varíme do zhustnutia.

Ako ďalší krok som si pripravila puding. Dala som zohriať 2/3 mlieka s cukrom. V zvyšnej tretine mlieka som rozmiešala puding, múku, žĺtky a túto zmes som pridala do vriaceho mlieka a uvarila som puding, ktorý som za občasného miešania nechala sčasti vychladnúť. 

Pokiaľ puding chladol, vyšľahala som bielky so štipkou soli na tuhý sneh. Do ešte teplého pudingu som vmiešala tvaroh a nakoniec zľahka sneh.


A teraz to pôjde rýchlo - na menší pekáč alebo do vhodnej nádoby s bokmi (cca 25 x 30 cm) rozložíme polovicu sušienok (ja som použila Marina keksy s príchuťou jablko-škorica) ... pôvodne som chcela iné sušienky, ale ako to býva - človek mieni a zásobovač obchodu mení. 


Ale nakoniec som bola rada, pretože Marína keksy majú takú akurátnu hrúbku a hodila sa mi ešte aj príchuť jablko - škorica (iné neboli). 

Na sušienky rozotrieme jablkovo-pudingovú zmes, ...


... uhladíme, 


... natrieme pudingovo-tvarohovú hmotu, uhladíme, rozložíme druhú polovicu sušienok a dáme do chladu zatuhnúť. 


Po zatuhnutí a úplnom vychladení polejeme čokoládovou ganache, ktorú pripravíme tak, že smotanu zahrejeme po bod varu, pridáme polámanú čokoládu (alebo čokoládu zalejeme horúcou smotanou), minútu necháme postáť, rozmiešame a rovnomerne natrieme na sušienkovú vrstvu. Necháme dobre stuhnúť - najlepšie cez noc.


Je to celkom rýchlo urobený koláčik, nepresladený, akurát mu treba dopriať trocha času na stuhnutie. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára