5. októbra 2020

Fajnové cestovinky s Hokkaido omáčkou, Nivou a tymiánom

Často keď neviem čo rýchlo uvariť, zvolím cestoviny. Tak to bolo aj dnes. Potom ma napadlo, že mi odvčera zvýšila polovica Hokkaido tekvice, ktorá sa k nám preplazila od suseda - zrejme jej nás bolo ľúto, pretože nám sa aj napriek snahe toho roku neurodila ani jedna jediná. 

Dnes som zvolila jednoduchú, chuťovo jemnejšiu verziu - šetrila som voňavým korením, ktoré inak k tekvici pridávam, a nechala som vyniknúť iba chuť Nivy, ktorá sa k nie príliš výraznej chuti tekvice mimoriadne hodí.



POTREBUJEME (na 2 - 3 porcie) :

250 g pyré z Hokkaido tekvice
250 g cestoviny (v surovom stave)
soľ podľa chuti
korenie podľa chuti
2-3 PL neochutená Lučina
50 g syr Niva prípadne iný chuťovo výrazný syr
2-3 strúčiky cesnak
čerstvý tymián 
2,5 l voda

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme pyré z Hokkaido tekvice. Tekvicu umyjeme, osušíme, prekrojíme, vyberieme vnútro (jadierka som dobre umyla a usušila v rúre jemnučko ochutené soľou a korením), pokrájame na kúsky, zalejeme vodou prípadne zeleninovým vývarom a prikryté uvaríme do mäkka. Scedíme a s trochou tekutiny, v ktorej sa tekvica varila rozmixujeme na hladké pyré.

Cestoviny uvaríme na skus a scedíme. Trocha vody odložíme bokom - v prípade potreby ňou zriedime omáčku.

K horúcemu pyré pridáme Lučinu, cesnak, soľ, korenie a premixujeme. Ak je pyré príliš husté, pridáme troch vody, v ktorej sa varili cestoviny. Pré - teraz už skôr omáčku dáme do misy, pridáme scedené cestoviny, premiešame, rozdelíme na taniere, každú porciu posypeme rozmrvenou Nivou, čerstvým tymiánom a hneď podávame.


Množstvo použitých surovín je individuálne, každý si jednoducho môže upraviť podľa svojich chutí.

Časť pyré mi zostalo, zajtra sa chystám vyskúšať fúziu s bryndzou - ak to dopadne dobre, receptík samozrejme pridám.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára