4. októbra 2020

Jednoduchý jablkový koláč

Jednoduchý, rýchlo hotový a chutný jablkový koláč. Inšpiráciou na tento koláčik mi bol recept z internetu, ktorý som jemnučko upravila. Koláčik je lahodný, svieži, nepresladený - preto si ho ukladám aj sem, aby som ho nemusela pracne hľadať. Vizuálne možno nič moc - ale chuť to vynahradí.


Na menší plech (25 x 30 cm) alebo formu s priemerom 24-26 cm potrebujeme :

cesto

3 vaječné žĺtky
75 g krupicový cukor
1/2 dl olej
1/2 dl mlieko
75 g polohrubá múka
1 PL kakao
1/2 prášok do pečiva
1/2 PL perníkové korenie

jablková vrstva

4 jablká
3 vaječné bielky
2 PL krupicový cukor
1 ČL mletá škorica
citrónová šťava z 1/4 citróna

PRÍPRAVA :

Na cesto vyšľaháme žĺtky s cukrom, pridáme olej, mlieko a nakoniec jemne vmiešame múku zmiešanú s kakaom, práškom o pečiva a perníkovým korením. Cesto rovnomerne rozotrieme na vymastený a múkou vysypaný plech a dáme piecť do rúry zohriatej na 160°C na cca 15 minút.

Kým sa pečie cesto, očistíme a nahrubo postrúhame jablká, pokvapkáme citrónovou šťavou a vyšľaháme bielky s cukrom do peny. Do vyšľahaných bielkov vmiešame postrúhané jablká a škoricu. 

Po 15  minútach vyberieme z rúry cesto, rozotrieme naň bielkovo-jablkovú zmes a vrátime do rúry. Dopekáme ešte cca 20 minút. Po vychladnutí potrieme čokoládovou polevou. Ja som navrch ešte postrúhala bielu čokoládu. Koláčik je prudko žravý a jeden kúsok vám určite nebude stačiť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára