1. januára 2020

Paštétky z lístkového cesta plnené kozím syrom

Ku koncu roka sa snažím pripraviť iba pár nenáročných drobností na zahryznutie. Tento rok som konečne vyskúšala paštétky z lístkového cesta, ktoré som chcela vyskúšať už roky, ale akosi mi to nikdy nevyšlo. 

Vždy sa mi zdalo, že budú zložité na prípravu, ale zistila som, že je to efektné pečivko, nenáročné na suroviny aj realizáciu, ktoré sa dá robiť na sladko aj na slano. Ja som tentoraz zvolila slanú verziu, pretože my sme skôr na slané ako na sladké.


Potrebujeme :

hotové lístkové cesto (chladené alebo mrazené)
vajíčko
soľ
čerstvý kozí alebo iný syr (Lučina, Philadelphia, ...)
kôpor alebo bylinky podľa chuti
čerstvo mleté korenie
na dekoráciu kúsky ovocia, pažítka

okrem toho :

dve okrúhle vykrajovačky rôznej veľkosti (moje boli priemeru 4 a 2,5 cm)
papier na pečenie
pekáč

PRÍPRAVA :

Skúšala som dva spôsoby - najskôr cesto vyvaľkať na hrubšie (2-3 mm) a vykrojiť jeden plný krúžok a jeden s otvorom a potom cesto vyvaľkať na tenšie (1-1,5 mm) a na jednu paštétku použiť jeden plný krúžok a dva s otvorom. Po upečení boli o kúsok krajšie resp. viac vydarených bolo z tenšieho cesta, ale pokojne urobte podľa seba. 

Lístkové cesto (ja som použila mrazené, ktoré bolo treba rozvaľkať) vyvaľkáme na vhodnej podložke posypanej hladkou múkou na hrúbku cca 1 - 1,5 mm, alebo použijeme chladené už vyvaľkané cesto. Z cesta vykrojíme plné kolieska väčšou vykrajovačkou - na jednu paštétku potrebujeme jedno plné koliesko a dve s vykrojeným stredom (výkrojky zo stredu môžete upiecť ako mini lístkové pagáčiky). 

Vajíčko si rozšprudlujeme so štipkou soli. Plné kolieska uložíme na pekáč vyložený papierom na pečenie. Mašlovačkou potrieme okraj plného kolieska, opatrne priložíme prvé koliesko s vykrojeným stredom, prstami jemne pritlačíme, toto koliesko tiež potrieme vajíčkom a priložíme druhé koliesko s vykrojeným stredom, ktoré navrchu tiež potrieme vajíčkom. Takto urobíme všetky budúce paštétky. Pečieme v rúre zohriatej na 185 - 190°C asi 10-12 minút, pokiaľ nebude vrch upečený do zlatista. Necháme úplne vychladnúť.

Na plnku zmiešame čerstvý kozí alebo iný syr, alebo pokojne aj ich kombináciu s posekanými čerstvými alebo mrazenými bylinkami, ochutíme soľou a korením a ozdobne naplníme do prázdneho stredu vychladnutých korpusov. Ozdobíme podľa vlastnej chuti a vkusu - ja som plnila kozím syrom jemne ochuteným soľou, korením a kôprom, zdobila som kúskami hrozna, mandarínky a štipkou pažítky kvôli farebnému efektu. 

Mňa tieto chuťovky veľmi milo prekvapili - jednoduchosťou prípravy, chuťou aj výsledným vizuálom. Určite ich budem pripravovať častejšie pri príležitosti osláv a podobných akcií.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára