29. januára 2020

Lahodný šalát s červenou repou a karamelizovaným jablkom

Foto tohto šalátu som mala ako inšpiráciu uloženú v mobile a keďže jablká aj cviklu mám rada, tak som vyskúšala a bola som milo prekvapená - tie jablká šalátu dodávajú super sviežosť a chuť a k pomerne chuťovo nevýraznej červenej repe výborne pasujú. V kombinácii s jemným kozím syrom a kúskami chuťovo výraznejšej Nivy je to dobrota. Ja som mäsožravá, tak som pridala aj plátok sušenej šunky, ktorá dodala spolu s Nivou príjemnú jemne slankavú chuť. 


Potrebujeme :

zmes listov šalátu podľa chuti
upečená alebo uvarená červená repa
jablká
sušená šunka (nemusí byť)
čerstvý kozí syr (prípadne Feta alebo Niva)
maslo
med
soľ
korenie
pomarančová a citrónová šťava
vlašské orechy

PRÍPRAVA :

Upečenú alebo uvarenú repu očistíme a pokrájame na kocky. Jablko očistíme, pokrájame na kocky. Panvicu rozohrejeme, potrieme maslom a jablko opečieme. Počas opekania pokvapkáme medom a necháme skaramelizovať. Vyberieme a na rovnakej panvici prehrejeme repu.

Do misky dáme umyté a jemne osušené šalátové listy, repu, jablká, pokvapkáme pomarančovou a citrónovou šťavou, jemne ochutíme soľou a korením (ak použijeme slaný syr, soliť netreba). Navrch dáme syr a orechy. Keďže ja som ťažký mäsožravec, tak som pridala aj kúsky sušenej šunky, ale tá nemusí byť.

Čo sa týka množstva, je to na každom z vás - ja som na jednu porciu dala asi dve hrste šalátových listov, jedno jablko a jednu stredne veľkú cviklu. Ostatné tak odhadom - podľa oka a chuti.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára