27. novembra 2018

MINI CHEESECAKES

Ako som už pri inom recepte v minulosti spomenula, ja osobne nie som fanúšikom syrových koláčov - ale občas urobím výnimku. Teraz som potrebovala vyriešiť sladké pohostenie na oslavu a rozhodla som sa pre mini verziu cheesecaku vo viacerých príchutiach.



Mini cheesecake som zvolila kvôli pohodlnejšiemu transportu koláčikov ako aj z dôvodu, že netreba nič krájať😄. A aj tak chce vždy každý odkrojiť iba čo najmenší kúsok (však viete kalórie 😂), čo je pri klasickom cheesecaku vzhľadom na konzistenciu dosť problematické. Okrem toho sú koláčiky aj dosť sýte, a jeden kúsok bohato stačí na pohladenie chuťových pohárikov.

A keďže mojou "úchylkou" je skúšanie nových receptov - tak som okrem karamelového cheesu, ktorý som už v minulosti robila v klasickej veľkosti - vyskúšala aj dve ďalšie chute - pepermintovú a baileys.

SUROVINY A PRÍPRAVA :

KARAMELOVÝ MINI CHEESECAKE (6 kusov) :

korpus :  

100 g maslové sušienky
65 g rozpustené maslo 

krém :

140 g čerstvý syr (Mascarpone, tvaroh, Philadelphia, Lučina, ...)
1 vajce
1 ČL vanilkový extrakt
1 dl smotana 33%
100 g biela čokoláda (roztopená nad parou)
1 zarovnaná PL hladká múka

dokončenie :  karamelové Salko (na každý kus kopcovitá malá lyžička)
                       
Korpus pripravíme klasicky - keksy rozmixujeme, pridáme roztopené maslo, dobre premiešame a rovnomerne rozdelíme do formičiek (ja som pripravovala v pekáči na muffiny, do každej jamky som najskôr dala pásik papiera na pečenie - odporúčam formu aj vymastiť a dať viac prúžkov do celej jamky, lebo sa mi krémová plnka prilepila na steny 😕), utlačíme a zapečieme cca 7 minútiek v rúre zohriatej na 165°C. Vyberieme von a necháme vychladnúť. 

Na krém zmiešame čerstvý syr (ja som robila z krémového tvarohu a Philadelphie v pomere cca 1:1) s vanilkovým extraktom, vajcom, múkou, smotanou a rozpustenou bielou čokoládou (rozpustená nad parou, ešte nad parou som do nej pridala lyžicu krému, rozmiešala a až potom vliala do krému - inak by sa teplá čokoláda v studenom kréme mohla zraziť a urobiť hrčky). Dobre rozmiešame a rovnomerne nalejeme na predpečený korpus (ja som na korpus ešte dala posekané krowki, a až potom som naliala syrovú zmes, ale nie je to nutné). Pečieme v rúre zohriatej na 165°C cca 20 minút. Po upečení vyberieme von a necháme vychladnúť. Preložíme do chladničky a necháme úplne stuhnúť (aspoň 4-5 hodín). Pred podávaním vrch ozdobíme karamelovým Salkom.




PEPERMINTOVÝ MINI CHEESECAKE (6 kusov)

korpus :  

100 g maslové sušienky
2 PL kakao
65 g rozpustené maslo 

krém :

140 g čerstvý syr (Mascarpone, tvaroh, Philadelphia, Lučina, ...)
1 vajce
30 g krupicový cukor
1 ČL pepermintový extrakt
0,5 dl smotana 33%
1 mini vrecúško čaj Matcha (alebo zelená potravinárska farba)

dokončenie :  čokoládová ganache (50 g čokoláda, 1 dl smotana 33%)

Korpus pripravíme klasicky - keksy rozmixujeme, pridáme kakao a roztopené maslo. Dobre premiešame a rovnomerne rozdelíme do formičiek (ja som pripravovala v pekáči na muffiny, do každej jamky som najskôr dala pásik papiera na pečenie - odporúčam formu aj vymastiť a dať viac prúžkov do celej jamky, lebo sa mi krémová plnka prilepila na steny 😕), utlačíme a zapečieme cca 7 minútiek v rúre zohriatej na 165°C. Vyberieme von a necháme vychladnúť. 

Na krém zmixujeme čerstvý syr (ja som robila z krémového tvarohu a Philadelphie v pomere cca 1:1), vajce, cukor, matcha prášok zmiešaný so smotanou. Zmes rovnomerne nalejeme na predpečený korpus. Pečieme v rúre zohriatej na 165°C cca 20 minút. Po upečení vyberieme von a necháme vychladnúť. Preložíme do chladničky a necháme úplne stuhnúť (aspoň 4-5 hodín). Pred podávaním vrch ozdobíme vlažnou čokoládovou ganache (smotanu zohrejeme po bod varu, pridáme rozlámanú čokoládu, minútku necháme postáť a rozmiešame na hladký krém). Vrch som ešte dekorovala kúskami pepermintových čokoládiek After eight.




BAILEYS MINI CHEESECAKE (6 kusov) - nepečený :

korpus :  

100 g maslové sušienky
65 g rozpustené maslo 

krém :

160 g čerstvý syr (Mascarpone, tvaroh, Philadelphia, Lučina, ...)
1 vajce
70 g krupicový cukor
0,75 dl likér Baileys
0,7 dl smotana 33%
1 vrecko želatína (na stuženie krémov) alebo 4-5 ks plátková želatína.

dokončenie : kávové želé (3 PL instantná káva, 0,7 dl voda, 1 PL cukor,  
                                            2 plátky želatína)




Korpus pripravíme klasicky - keksy rozmixujeme, pridáme roztopené maslo. Dobre premiešame a rovnomerne rozdelíme do formičiek (ja som pripravovala v pekáči na muffiny, do každej jamky som najskôr dala pásik papiera na pečenie - odporúčam formu aj vymastiť a dať viac prúžkov do celej jamky, lebo sa mi krémová plnka prilepila na steny 😕),dobre utlačíme. 

Na krém zmixujeme čerstvý syr (ja som robila z krémového tvarohu a Philadelphie v pomere cca 1:1) a likér Baileys (ja som použila domáci karamelový likér). Vajce vyšľaháme s cukrom, smotanu vyšľaháme. Do syrovej zmesi pridáme vajce vymiešané s cukrom, šľahačku a želatínu pripravenú podľa návodu. Zmes rovnomerne nalejeme na predpečený korpus tak, aby bola asi 0,5 cm pod vrchným okrajom formy (miesto na kávové želé). Dáme do chladničky a necháme úplne stuhnúť (aspoň 4-5 hodín, alebo cez noc). Následne na vrch nalejeme kávové želé, ktoré pripravíme tak, že uvaríme silnú osladenú kávu, plátkovú želatínu podľa návodu necháme vo vode napučať, vyžmýkame, pridáme do kávy, za stáleho miešania zahrejeme pokiaľ sa želatíne nerozpustí (nevaríme) a rovnomerne rozdelíme na jednotlivé mini koláčiky. Necháme v chladničke stuhnúť asi 3 hodiny. Mne tento posledný krok veľmi nevyšiel - nenechala som si miesto na želé, koláčiky som obrezala a omotala pásikom papiera na pečenie aby som vytvorila akýsi rámik, ale netesnilo to dobre a želé mi stieklo po bokoch pod koláčiky .. držalo iba na dvoch kúskom, musela som teda improvizovať - kávu som pridala do čokoládovej ganache a zvyšné koláčiky som dekorovala touto kávovo-čokoládovou ganache. 




Inšpiráciu na karamelový a baileys cheesecake som čerpala zo stránky http://anetagoesyummi.blogspot.com/ kde pod menovkou "cheesecake" nájdete viacero receptov na skvelý syrový koláč. 

Recept na pepermintový som videla na nete, ale s trocha inými surovinami - tento recept som si upravila podľa seba. Mimochodom kombinácia horkej čokolády a pepermintu je pre mňa TOP - už som v minulosti robila viacero dezertov v tejto kombinácii (crinkles, brownies, ...) a všetky boli úžasné. Jediný problém je, že u nás sa prakticky nedá zohnať prírodný pepermintový extrakt (ja som pred cca 2 rokmi zohnala cez internet, ale už som nenašla a míňam posledné balenie), budem musieť poprosiť nejakú dobrú dušu žijúcu v Anglicku, Rakúsku či Nemecku, či by nebola ochotná mi poslať na Slovensko alebo opakovane skúšať šťastie v internetovom obchode.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára