22. novembra 2018

Karamelový likér

Chystám sa pripraviť koláč, do ktorého potrebujem Baileys, ale keďže sa mi kvôli jednému koláču nechcelo kupovať pomerne drahý likér, ktorý by mi potom zbytočne stál v domácom bare (likéry u nás nejdú), tak som sa rozhodla pripraviť domáci karamelový likér. Receptov je na nete neúrekom, ja som zvolila jednoduchý recept, ktorý som iba jemnučko doťukla.



Na cca 3/4 l potrebujeme :

1 karamelové Salko (alebo uvarené klasické)
250 ml mlieko
250 ml (r)um
1/2 vrecka karamelový puding (Dr. Oetker s pravým karamelom)
1/2 vanilkový lusk

PRÍPRAVA :

Puding uvaríme klasickým spôsobom spolu (pokiaľ mi zovrelo mlieko, varila som v ňom vanilkový lusk - vybrala som jadierka a povarila som aj celý struk, ktorý som pred pridaním pudingového prášku vybrala) a za občasného miešania necháme vychladnúť (ja som si pomohla studeným kúpeľom). Salko (ja som použila hotové karamelové Salko, ale pokojne môžete uvariť klasické ak máte doma - variť dve hodiny úplne ponorené vo vode, a potom nechať vychladnúť) dáme do mixéra a postupne pri šľahaní pridávame puding. Keď je Salko spojené s pudingom, postupne prilievame (r)um, dobre vymixujeme a prelejeme do vhodnej fľašky. Chuťovo ozaj výborný likérik.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára