24. novembra 2018

Banánové košíčky

Len nedávno som si kúpila formičky na košíčky, tak ich bolo treba vyskúšať 😄. Doteraz som vehementne odmietala piecť pečivo vo formičkách - okrem tartaletiek. Ale chcela som menšie koláčiky, lebo moje tartaletkové formičky sú dosť veľké - priemer 10 cm. 

Na testovanie som zvolila našu druhú najobľúbenejšiu kombináciu - banán a čokoláda (tá úplne najobľúbenejšia je kokos + karamel). Chuťovo veľmi vydarený koláčik, len výsledný dizajn som si predstavovala iný, ale po upečení boli košíčky vo vnútri príliš malé, tak nakoniec to vyšlo ako vyšlo 😏.



Na 18 kusov potrebujeme :

na košíčky

100 g hladká múka
100 g celozrnná špaldová múka
2 PL práškový cukor
2 žĺtky
štipka soli
100 g maslo

na plnku

3 väčšie banány
2 kopcovité PL krupicový alebo hnedý cukor
10 g maslo

na polevu

120 g čokoláda
200 g smotana na šľahanie alebo kokosová

okrem toho

formičky (ja som mala priemer 6 cm)
kúsok masla na pomastenie formičiek (mala som úplne nové)
dekorácia podľa chuti a vkusu

PRÍPRAVA :

Na cesto zmiesime všetky suroviny do kompaktnej hmoty a rozdelíme do jednotlivých formičiek (ja som mala úplne nové formičky, tak som pre istotu mastila - ak máte formičky s nepriľnavou úpravou, alebo dobre vypečené, mastiť netreba). Zaťažíme napríklad strukovinou, uložíme na pekáč a v rúre zohriatej na 175°C pečieme cca 15 minút (po desiatich minútach som papier s fazuľou odstránila a košíčky dopiekla bez nich. Po upečení vyberieme von z rúry, necháme vychladnúť.




Na plnku na panvici s nepriľnavým povrchom rozpustíme maslo a cukor na karamel, pridáme pokrájané očistené banány a obalíme v karameli. Prehrejeme dve - tri minúty a odstavíme nabok.
Plnku rozdelíme do jednotlivých košíčkov - ja som pridala aj trocha mrazených malín, pretože pre mňa sú banány príliš sladké (po tepelnej úprave banány dostanú inú, sladšiu chuť).




Na polevu zohrejeme smotanu bo pod varu, pridáme nalámanú čokoládu, dve minútky necháme postáť, rozmiešame na hladkú zmes a rozdelíme na jednotlivé koláčiky. Ozdobíme podľa vkusu, chuti a zásob v komore 😜.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára