5. decembra 2018

Citrónové venčeky

Tieto venčeky to bola u mňa láska na prvý pohľad, hneď ako som ich zbadala na stránke Marthy Stewart (americká podnikateľka, spisovateľka, televízna osobnosť), ktorej televíznu show o varení môžete v súčasnosti vidieť myslím aj na jednej z českých TV staníc.
 
originál zo stránky www.marthastewart.com, foto Mike Krautter

Najskôr ma zaujali svojim vzhľadom - uznajte, že sú jednoducho nádherné. A keď som si predstavila chuť a vôňu - citrónová a pomarančová kôra, citrónová poleva - bolo rozhodnuté, jednoducho som ich musela vyskúšať. Chuťovo sú  koláčiky výborné - citrónová kôra v ceste a citrónová poleva im dodávajú sviežosť.

Cesto je podobné cestu na klasické linecké koláčiky, ale predsa len je tu zopár odlišností.

Na cca 30 - 40 kusov (podľa veľkosti vykrajovačky) potrebujeme :

cesto

1 šálka (250 ml) hladká múka
1 ČL prášok do pečiva
1/4 ČL soľ
3/4 šálky kukuričný škrob
113 g maslo izbovej teploty
2 žĺtky
1/2 šálka cukor
citrónová kôra z 3 citrónov (alebo pomarančová kôra)
1 ČL vanilkový extrakt

na polevu :  1 bielok, 2 ČL citrónová šťava, 2 šálky práškový cukor

na zdobenie

kandizovaný zázvor, 
kandizovaná citrusová kôra, 
pistácie,
kandizované jedlé kvietky


a toto je môj výtvor 
PRÍPRAVA :


Na cesto vyšľaháme maslo s cukrom do peny, pridáme vanilkový extrakt, citrónovú kôru, žĺtky, premixujeme a nakoniec pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, soľou, škrobom. Dobre premiešame a na jemne pomúčenej podložke rukami vypracujeme na kompaktné cesto. Zabalíme do fólie a odložíme do chladničky minimálne na 45 minút, alebo na noc.

Vychladené cesto na vhodnej podložke rozvaľkáme na hrúbku cca 3-4 mm, vykrajujeme formičkou kolieska s dierkou v strede, preložíme na pekáč vyložený papierom na pečenie a v rúre zohriatej na 180°C pečieme cca 15-18 minút (treba si kontrolovať, každá rúra pečie inak - mne stačilo 14 minút). Vyberieme von z rúry a necháme vychladnúť.

Na polevu preosejeme práškový cukor, zmiešame s bielkom a citrónovou šťavou tak, aby bola konzistencia ani príliš hustá ani príliš riedka. Potrieme a hneď zdobíme podľa fantázie (ja som dala posekané brusnice a pistácie). 

Treba zdobiť keď je poleva ešte trocha tekutá, keď zaschne nebude vám zdobenie držať - ja zdobím hneď - namočím venček do polevy, nechám odkvapnúť zvyšnú polevu a hneď zdobím.

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára