3. novembra 2018

Delikatesný kapor na víne


Celá rodina sme milovníci rýb a našou najobľúbenejšou rybou je práve kapor. Takže keď sme od kamaráta rybára dostali kapitálneho kapríka, krásne očisteného, radosť bola veľká. Na mne bolo vymyslieť ako s ním naložíme. Skvelá vyprážaná klasika bude na Vianoce, kapríka na prírodno robievam pomerne často, tak som vymyslela tento spôsob úpravy. 





























Išla som do toho s malou dušičkou, pretože som nevedela ako bude fungovať kombinácia kapra a ružového suchého vínka, ale musím povedať, že kaprík bol skvelýýýýýýý. Absolútne nebol cítiť "rybinou" (ja namáčam na noc kapra vždy do mlieka, ktoré stiahne prípadný pach a mäsko je krehšie), bol jednoducho delikátny.

Na 4 porcie potrebujeme :

4 kusy kapra bez kože
1 dl suché víno (biele alebo ružové)
4-5 strúčikov cesnaku
soľ
rasca
korenie
sušený tymián
kúsok masla na vymazanie pekáča

PRÍPRAVA :

Primerane veľký pekáč potrieme maslom. Kapríka umyjeme, osušíme, osolíme, ja som posypala aj trošičkou rasce, uložíme pekne vedľa seba do pekáča a šupneme do rúry zohriatej na 190°C. Pečieme 10 minút. Medzitým zmiešame víno s pretlačeným cesnakom, korením a sušeným tymianom - marináda nevyzerá veľmi vábne, aspoň tá moja s ružovým vínom (mali sme otvorené ružové, tak som to využila, ale pokojne môže byť aj biele), ale vôňa nebola vôbec zlá. Po 10 minútach kapríka v rúre polejeme časťou vínovo-cesnakovej zmesi a pečieme ešte 15 minút, počas ktorých kapríka ešte zo 2x polejeme. Ja som po uplynutí 15 minút prepla rúru na gril a grilovala som ešte cca 5-7 minút. Ako prílohu som zvolila vareno-pečené zemiačiky (uvarila som takmer do mäkka a potom som ich v rúre na pekáči vymastenom maslom opekala do ružova), ale pokojne si zvoľte podľa svojej chuti. Šťavička, ktorou sme polievali rybku sa čiastočne odparila a zostala z nej výborná omáčka, takže si viem ako prílohu predstaviť aj cestovinky, ktoré by s touto šťavou dobre ladili.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára