17. novembra 2018

Medové trojuholníčky

Najskôr vzhľad koláčikov a potom kombinácia medu a sušeného ovocia, to bolo to, čo ma zaujalo na tomto recepte, ktorý už ani neviem odkiaľ mám. Našla som ho v mobile, keď som triedila fotografie - myslím, že som ho "ukradla" z nejakej knihy z poslednej ponuky, ktoré nám v práci nechal predajca kníh.


Trošku som ho upravila, ale ozaj iba jemnučko - časť hladkej múky som nahradila celozrnnou špaldovou. Koláčiky sú výborné a určite ich zaradím k obľúbeným receptom - myslím, že tieto sviatky nahradia u nás klasické medovníčky. 

Na cca 25 -35 kusov (záleží od veľkosti) potrebujeme :

100 g hladká múka
100 g celozrnná špaldová múka
1 prášok do pečiva
1 kopcovitá PL med
3 PL hnedý cukor
60 g maslo
1 vajce
150 g zmesi sušeného ovocia (použila som pomarančovú kôru a brusnice)
mlieko podľa potreby (cca 0,5- 1 dl)
vanilkový a práškový cukor na posypanie



PRÍPRAVA :

Všetky prísady zmiesime na kopmaktné polotuhé cesto, zabalíme do mikroténového vrecka a 30 minút necháme odpočívať v chlade. Následne vyvaľkáme na hrúbku cca 1 cm (v pôvodnom recepte bola uvedená hrúbka 1/2 cm, ale nie je to ono po upečení, takže odporúčam nechať kúsok hrubšie cesto). Pokrájame na trojuholníky, uložíme na pekáč vystlaný papierom na pečenie a v rúre zohriatej na 175°C pečieme 17 - 20 minút (treba si odsledovať, aby sa príliš neupiekli).  


Tieto koláčiky ma úplne dostali - sú lahodné, zvrchu chrumkavé a vo vnútri vláčne. A pritom sú úplne jednoduché na prípravu. Pomarančová kôra dodá neskutočnú chuť a vôňu. Nabudúce skúsim s kandizovaným zázvorom - vhodné je nejaké aromatické sušené ovocie, teda aspoň časť zmesi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára