27. októbra 2018

Mrkvovo-mandľový koláč

Na nezdravé a kalorické dobroty bude čas cez sviatky, tak aj tentoraz som zvolila zdravšiu sladkosť - inšpirovala som sa receptom tučka Toma, ktorý som iba veľmi jemne upravila.



Na jednu formu na srnčí chrbát (cca 10-12 kusov) potrebujeme :

3 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
2 hrnčeky najemno postrúhanej mrkvy (cca 230 g)
1 očistené a najemno postrúhané jablko
1 hrnček špaldová celozrnná múka stredná alebo jemná
3 PL pohánková múka
2 PL slnečnicový olej (alebo kokosový či orechový)
2 PL med (ja som použila horský)
3 PL mleté mandle alebo vlašské orechy
cca 1 dl mlieko
2 ČL prášok do pečiva
1 ČL mletá škorica
štipka soli
maslo na vymastenie formy
sušené hrozienka, brusnice, pomarančová kôra (nemusí byť)

PRÍPRAVA :

Z bielkov a štipky soli ušľaháme tuhý sneh. Žĺtky vymiešame s medom, škoricou, mliekom, olejom a práškom do pečiva. K postrúhanej mrkve a jablku pridáme žĺtkovú zmes, obe múky, mleté mandle či orechy, sušené ovocie (ak po použijeme), premiešame a nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov. Formu na pečenie vymastíme maslom a vysypeme múkou, vlejeme cesto, rovnomerne rozotrieme a v rúre zohriatej na 180°C pečieme 45 - 50 minút (skúsime špajľou). Necháme vo forme čiastočne vychladnúť, vyklopíme a ozdobíme podľa vlastnej chute - ja som použila citrónovú polevu (preosiaty práškový cukor, šťava z 1/4 - 1/2 citróna (podľa chuti) a trošička horúcej vody - vymiešať na hladkú polohustú polevu).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára