22. októbra 2018

Svieže jablkové tortičky

Určite to poznáte - neprekonateľná chuť na niečo sladké. Rodinke som pripravila čokoládový koláč s jablkami, ale ja aktuálne nemôžem nič krémové ani čokoládové, tak som rozmýšľala akú maškrtu urobiť pre seba. A spomenula som si na japonské palacinky z ovsených vločiekktoré som pripravovala v minulosti a rozhodla som sa tento recept doplniť jablkami, ktorých sa nám aj toho roku urodilo viac ako dosť a snehovou čiapočkou (mala som v chladničke zvyšné bielky) - a tak vznikli tieto milé, lahodné a svieže mini tortičky. Ale pokojne môžete na korpus použiť akékoľvek svoje obľúbené cesto.




Na 6 tortičiek priemeru 8 cm potrebujeme :

cesto

8 polievkových lyžíc rozmixovaných ovsených vločiek 
1 žĺtok
cca 3/4 dl mlieko
zarovnaná lyžička prášok do pečiva
1 PL cukor (krupicový, práškový, hnedý, brezový - podľa chuti)
1 ČL vanilkový extrakt (nemusí byť)
2 bielky (vyšľahané na tuhý sneh)
štipka soli

jablková náplň

5-6 jabĺk, očistených a pokrájaných na malé kocky
voňavé korenie podľa chuti
voda
marhuľový džem

bezé čiapočka

2 bielky
2 PL krupicový cukor
2 PL práškový cukor
štipka soli

Okrem toho potrebujeme :

papier na pečenie, 
mini formičky alebo malý pekáč. 

PRÍPRAVA :

Na cesto vymiešame žĺtok s cukrom, z bielkov a štipky soli ušľaháme tuhý sneh. Do žĺtkovo-cukrovej zmesi pridáme vločky zmiešané s práškom do pečiva, mlieko, vanilkový extrakt, premiešame a nakoniec zľahka vmiešame po častiah sneh z bielkov. Potrebujeme dostať polohusté cesto. Ja som mala málo vločiek, tak som pridala 1 PL celozrnnej špaldovej múky. Alebo použite váš obľúbený recept na klasické piškótové či iné cesto.

Na plech dáme papier na pečenie, položíme formičky (mám antikorové bez dna, na tvarovanie ryže, zemiakov a pod.), rovnomerne rozdelíme zmes (ja mám iba 3 formičky, takže som rozdelila do 3 a po upečení som korpusy prekrojila) a v rúre zohriatej na 180°C pečieme do ružova (mne to trvalo asi 20-25 minút - skúšala som špajdľou). Alebo môžete cesto upiecť v malom pekáči a korpusy jednoducho po vychladnutí vykrojiť.

Pokiaľ sa pečie korpus, pripravíme si jablká - pokrájané jablká vložíme do hrnca, podlejeme trochou vody (cca 0,5 dl), pridáme voňavé korenie (ja som použila korenie "Jablkový závin", výborná bude aj škorica či perníkové korenie, alebo škoricový cukor) - ja som zbytočne jablká neprisladzovala, aby som dosiahla kontrast medzi kyslejšími jabĺčkami a sladkou bezé čiapočkou. Dusíme do polomäkka - jablká nesmú byť rozvarené, musia držať tvar. Prebytočnú tekutinu scedíme a jablká necháme vychladnúť. 

Osobitne som si upiekla snehové čiapočky - bielky som vyšľahala so štipkou soli do hustej peny, zašľahala som krupicový cukor a nakoniec som jemne vmiešala práškový cukor. Okolo formičky v ktorej sa piekli korpusy som si na rub papiera na pečenie nakreslila kolieska a cukrárskym vreckom som nastriekala špičky. Sušila som v rúre najskôr na 130°C cca 25 minút a potom na 100°C ešte 25 minút. Treba sledovať, keď špičky začnú tmavnúť treba buď znížiť teplotu alebo vybrať von, aby sa bezé nepresušilo. Upečené bezé necháme vychladnúť a až potom opatrne zlúpneme z papiera.

A potom som už len skladala - korpus som vložila späť do formičky, potrela som džemom, aby jablká pekne držali na korpuse (ja som použila hustú domácu jablkovo-marhuľovú výživu, ktorú som robila v lete), lyžicou som navrstvila jablká, trocha som ich utlačila, vrch som potrela zasa džemom (výživou) a jemne som pritlačila snehovú čiapočku. A voilá - tortičky sú hotové ... a boli vskutku výborné.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára