13. októbra 2018

Jablkové pité v zdravšej verzii

Jablkové pité je klasika - ja si ho pamätám ešte z detstva, keď ho robievala moja krstná mama, ktorá bola takou rodinnou cukrárkou. Pre mňa je veľmi nebezpečné - mám ho totiž veľmi rada a dokázala by som ho celé spratať aj sama, preto ho veľmi často nerobím. Ale v záhrade dozreli jablká, tak aspoň jeden krát musí byť. 

Tentoraz som sa rozhodla urobiť tento klasický "jabĺčnik" ako sa mu u nás hovorilo - v trošku zdravšej verzii a pre istotu len do tortovej formy, aby sme veľmi nepribrali 😂😂. Ale tento koláčik má nejakú zvláštnu moc, pretože aj napriek tomu, že momentálne mám problémy s trávením, som spratala 2 kusy, a to skoro nič nedokážem zjesť 😕.



Na okrúhlu formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

220 g celozrnná špaldová múka (pol na pol jemná a stredná)
50 g práškový cukor
1/2 prášok do pečiva
2 žĺtky
90 g maslo
štipka soli
3 veľke jablká
šťava zo 1/4 citróna
korenie "Jablkový závin" (alebo mletá škorica či perníkové korenie)


PRÍPRAVA :

Z múky, masla, cukru, žĺtkov, prášku do pečiva a soli vypracujeme kompaktné cesto, ktoré zabalíme do mikroténového vrecka a odložíme na cca 40 minút do chladničky.

Medzitým očistíme a nahrubo postrúhame jablká, pokvapkáme citrónovou šťavou a premiešame s časťou voňavého korenia.

Vychladnuté cesto rozdelíme na dve polovice. Jednu polovicu rozvaľkáme do tvaru kruhu a prenesieme na dno formy - formu netreba mastiť ani vysypávať, keďže cesto obsahuje maslo. S týmto typom cesta sa dosť zle robí, preto ja som cesto vaľkala priamo vo forme malým dreveným valčekom. Na cesto rovnomerne rozdelíme jablká, urovnáme lyžicou, posypeme zvyškom voňavého korenia a prikryjeme vyvaľkanou druhou polovicou cesta - tú som vaľkala postupne a vykrajovala som z nej formičkou kvietky, z ktorých som vytvorila vrchnú vrstvu. Vrch popicháme vidličkou, aby mala kadiaľ odchádzať para z jabĺk. Vložíme do rúry zohriatej na 180°C a pečieme cca 35-40 minút do ružova. Nakoniec jemne poprášime práškovým cukrom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára