20. októbra 2018

Jednoduché cestoviny s morčacím mäsom a omáčkou z čerstvých paradajok

Dostala som naordinovanú beztukovú  resp. nízkotukovú diétu, čo je pre mňa, keďže milujem dobré jedlo extra prísny trest, ale snažím sa s ním vysporiadať a pripraviť chutné jedlo aj bez pridaného tuku - snáď to pôjde, keďže aj doteraz som sa snažila variť s minimom pridaných tukov.

Ako prvý z receptov som pripravila tieto jednoduché cestoviny. Nakoniec som bola veľmi milo prekvapená a postupne zisťujem, že uvariť chutné jedlo sa dá aj bez pridaného tuku - jedným z predpokladov je však mať kvalitnú panvicu s nepriľnavým povrchom (ako dobre že minulé Vianoce Ježiško priniesol). Takže ak máte podobný problém, alebo sa chcete iba zdravšie stravovať, vyskúšajte.




Na 4 porcie potrebujeme :

450 g morčacie prsia pokrájané na menšie kocky
240 g cestoviny podľa vlastného výberu (váha v surovom stave)
4-5 plátkov chudej sušenej alebo inej chudej šunky (nemusí byť)
6 ks veľké paradajky
čerstvé alebo sušené bylinky (ja som použila tymián a bazalku)
troška vody
soľ
strúhaný nízkotučný syr





PRÍPRAVA :

Cestoviny uvaríme v osolenej vode na skus (al dente), alebo podľa chuti. Mäso orestujeme na suchej panvici s nepriľnavým povrchom, keď sa zo všetkých strán zatiahne podlejeme troškou vody a udusíme do mäkka - dĺžka dusenia závisí od veľkosti kúskov. 

Paradajky ošúpeme (nakrojíme do kríža a na chvíľu ponoríme do vriacej vody, vyberieme, dáme do studenej vody a šupka pôjde pekne dolu), pokrájame, rozmixujeme a prepasírujeme.  Sušenú šunku pokrájame na malé kúsky a na suchej panvici chvíľočku opekáme. Pridáme prepasírované paradajky, časť posekaných byliniek, štipku soli a necháme odpariť prebytočnú vodu (mne to trvalo asi 5 minút, ale záleží to od toho aké vodnaté boli paradajky) - jednoducho redukujte dovtedy, kým sa vám nebude zdať konzistencia taká akurát. 

Do šunkovo-paradajkovej zmesi pridáme udusené mäso, uvarené a scedené cestoviny, zvyšok byliniek, premiešame a podávame posypané syrom. Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára