24. októbra 2018

Mäsové guľky s voňavou paradajkovou omáčkou

Ďalší z "low fat" (nízkotučných) receptov. Viac-menej klasika, mäsové guľky s paradajkovou omáčkou sú známe jedlo - ja som úplne odbúrala zbytočný pridaný tuk (nejaký tuk obsahuje samozrejme aj mäso či vajíčko) a prípravu omáčky som zjednodušila asi na tú úplne najjednoduchšiu verziu 😂. Recept neobsahuje žiadnu múku, takže je vhodný aj pre bezlepkáčov. 



Na 2-3 porcie potrebujeme :

na guľky

cca 250 g mletého mäsa (hydinové alebo chudé hovädzie)
80-100 g uvarenej ryže
1 malé vajíčko
soľ
čerstvo mleté korenie
čerstvé alebo sušené bylinky (napr. tymián, oregano, rozmarín)

na omáčku

veľké balenie paradajkového pyré (500 g)
soľ
korenie
čerstvé alebo sušené bylinky
čerstvá paprika
1/2 cibuľa
krupicový alebo hnedý cukor (cca 1 zarovnaná PL alebo podľa chuti)
voda alebo vývar (ideálne zeleninový)
bylinky a strúhaný syr na dozdobenie

PRÍPRAVA :

Na guľky zmiešame mäso (tentoraz som mala morčacie prsia) s uvarenou ryžou, vajíčkom (ja som použila iba žĺtok, ktorý mi zvýšil z iného receptu), ochutíme soľou, korením a bylinkami. Mokrými rukami z hmoty robíme guľky - veľkosť nechám na vás (mne tentoraz z hmoty vyšlo 6 veľkých kusov). 

Do hrnca nalejeme paradajkové pyré a doplníme vodou alebo vývarom (asi 2/3 z objemu pyré), ochutíme soľou, korením, vložíme prekrojenú a očistenú papriku a cibuľu, bylinky a privedieme k varu. Keď omáčka začne vrieť vložíme guľky a na miernom ohni varíme cca 45 minút až hodinu, podľa veľkosti guliek, občas premiešame a guľky otočíme. Po uvarení vyberieme papriku a cibuľu, omáčku ochutíme cukrom, prípadne ak boli paradajky málo výrazné môžete pridať aj kvapku octu - podľa chuti. Podávame s prílohou podľa chuti (napr. s chlebíkom), ja osobne mám najradšej iba samotné. Jednoduché, zdravé a chutné papaníčko.



TIP :  

Guľky si môžete urobiť aj do zásoby a zmraziť. A ak neredukujete váhu alebo nemusíte držať "low fat" diétu, pokojne môžete použiť aj bravčové mleté mäso alebo mix hovädzieho a bravčového mäsa. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára