20. októbra 2018

Čierny koláč

Tento koláč je taká naša rodinná klasika. Často ho robievala moja krstná, ktorá bola našou rodinnou cukrárkou. Je to jednoduchý ale chutný koláč, ktorý je nenáročný na suroviny, prípravu a pri jeho príprave nezašpiníte veľa riadu - v podstate vám stačí iba jedna misa, jedna varecha - a vlastný pohon 💪💪😂😁. 

Výsledkom je chutný, šťavnatý koláčik, ktorý môžete pripraviť vo viacerých obmenách. Ja som si recept upravila na menšiu formu a zvolila som trošičku zdravšiu verziu s menším množstvom cukru (použila som brezový a kokosový), oleja a celozrnnou špaldovou múkou jemne mletou. Originál recept pridávam na záver receptu.


Na formu s priemerom 20 cm potrebujeme :

300 g očistených, nahrubo nastrúhaných jabĺk
1 PL slnečnicový olej
2 celé vajíčka
120 g cukor (krupicový, práškový, hnedý)
150 g špaldová celozrnná múka
140 g hustý biely neochutený jogurt (ja používam Milko)
1 ČL sóda bicarbona
1 ČL škorica mletá
1 PL kakao
hrozienka, orechy (voliteľné)



PRÍPRAVA :

Príprava je veľmi jednoduchá - všetky suroviny varechou zmiešame na kompaktnú zmes, ktorú nalejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy, urovnáme a dáme piecť do rúry zohriatej na 180°C. Pečieme cca 35 - 40 minút (skúsime špajdľou). 

Po upečení necháme vychladnúť a ozdobíme podľa chuti a vkusu. Dnes som iba potrela pikantným džemom a posypala strúhaným kokosom. Ak chcem slávnostnejšiu verziu, na džem nalejem roztopenú čokoládu. A viem si ho predstaviť aj s tvarohovým krémom, posypaný strúhanou čokoládou.




Rozpis surovín na klasický veľký pekáč - originálna verzia :

600 g strúhané jablká
1 dl slnečnicový olej
400 g krupicový cukor
400 g polohrubá múka
1 ČL sóda bicarbona
4 vajíčka
škorica podľa chuti
2 PL kakao
hrozienka, orechy podľa chuti



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára