26. mája 2018

Šťavnatý jahodový koláč

Vždy keď v záhrade dozrú sladučké a voňavé jahody, tak musí byť samozrejme aj jahodový koláč. Tento patrí k našim obľúbeným. &neobsahuje múku, takže je vhodný aj bre bezlepkáčov - ak použijú bezlepkové ovsené vločky.






Na formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

na cesto

3/4 šálky orechov (ja som dala vlašské a lieskové)
3/4 šálky ovsených vločiek
30 g hnedý cukor
1 celé vajce
60 g maslo
1/2 balenia prášok do pečiva

na plnku

350 g čerstvé jahody
1 ČL kukuričný škrob

na posýpku

3-4 PL zmesi na cesto 
1 PL mandľová múka
cca 2 ČL voňavé korenie (škorica, perníkové, ...)

PRÍPRAVA :

Orechy, vločky a cukor rozmixujeme. Pridáme vajce, maslo a prášok do pečiva a spracujeme na kompaktnú hmotu. Formu na koláč jemne vymažeme (ja som použila kokosový olej) a posypeme napríklad mandľovou múkou. Rovnomerne roztlačíme cesto tak, aby nám vznikol aj okraj.


Jahody umyjeme, pokrájame, zmiešame so škrobom a rozložíme na cesto. Z odloženej zmesi na cesto (ja som odobrala ešte pred pridaním prášku do pečiva), mandľovej múky a voňavého korenia (pre mňa je úplne NAJ korenie "Jablkový závin") urobíme mrveničku, ktorou rovnomerne posypeme jahody.  Pečieme v rúre zohriatej na 185°C cca 35-40 minút. 

Vyberieme z rúry a necháme vo forme úplne vychladnúť. Koláčik je krehký, voňavý a šťavnatý. Ja som pred podávaním jemne poprášila práškovým cukrom a ozdobila čerstvými jahôdkami. Mňam.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára