17. mája 2018

Ovocné daiquiri


Milujem miešané nápoje, najmä tie s ovocím a občas nejaký pripravím aj doma. A keďže nám v záhrade konečne dozrievajú prvé sladučké a šťavnaté jahody, na úvod jahodovej sezóny som pripravila tento lahodný kubánsky ovocný drink s kvapkou alkoholu, ktorý pripravujem asi najčastejšie zo všetkých.

Tento koktail vznikol v roku 1900 na Kube a názov dostal podľa kubánskej dedinky Daiquiri - jeho autormi bola skupina banských inžinierov pracujúcich pre miestne bane. 

Daiquiri bolo aj obľúbeným nápojom spisovateľa Ernesta Hemingwaya, ktorý si vytvoril svoj vlastný recept s názvom Papa-doble, s dvojitou dávkou rumu 😁, grepovou šťavou a likérom maraschino. 

Originálny recept obsahuje iba biely rum, limetovú šťavu a cukrový sirup, ale rokmi vzniklo množstvo iných variácií a aj postupov prípravy, a toto je ten môj 😋😍😉.




Na 1 pohár potrebujeme :

5-6 ks čerstvé jahody
5-6 ks ľadové kocky
4 cl biely rum
1 ČL trstinový alebo klasický cukor
1 ČL citrónová alebo limetová šťava
na dekoráciu plátok limetky alebo citróna, kúsok jahody alebo medovky

PRÍPRAVA :

Všetky suroviny jednoducho iba zmixujeme a ihneď podávame. Jednoduchý, chutný a osviežujúci.

Okrem jahôd som robila z malín, ktoré som však najskôr rozmixovala a prepasírovala, pretože ich zrniečka sú dosť veľké a nie sú v nápoji žiadúce. Tiež výborné.


.. malinové daiquiri

A toto je dnešná najnovšia verzia - čučoriedkové, ktoré je rovnako mňamkové ako tie predchádzajúce 😋😋😋. Čučoriedky som tiež najskôr rozmixovala a prepasírovala.



.. čučoriedkové daiquiri

A nedalo mi nevyskúšať aj recept Ernesta Hemingwaya, avšak iba s jednou dávkou rumu a namiesto Maraschino likéru (likér z čerešní maraschino) som použila domáci višňový likér ... a musím povedať, že Hemingway mal výborný vkus, táto kombinácia je výborná 😋😋😋. Tentoraz som ingrediencie nemixovala, ale všetky som zmiešala vo veľkom pohári a až následne preliala do koktailového pohára, na okraji ktorého som vytvorila cukrovú krustu.



... daiquiri Ernesta Hemingwaya "Papa-doble"


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára