4. februára 2024

Blue Macarooons

Tentoraz žiadny recept (presné recepty nájdete, keď kliknete na heslo "makrónky" vpravo na lište), iba si ukladám novú farbu a nové poznatky do mojej makrónkovej zbierky. 
 

 
Tieto modré boli na objednávku a opäť sa mi potvrdilo, že makrónky sú malé mrchy, ktoré sa podaria iba ak chcú, pretože som použila rovnaký druh mandľovej múky, rovnaký recept, rovnaké podložky, rovnakú rúru aj teplotu a dĺžku pečenia a aj napriek tomu sa mi tieto mrchy nepodarili. 
 
Prvá dávka bola úplná katastrofa.Druhá várka vyzerala po upečení veľmi sľubne, boli hladké, nepopraskali, aj nožičku mali peknú, ale po vychladnutí tiež katastrofa - vôbec nemali spodok, ale boli preliačené dovnútra - všetky do jednej, a to sa mi ešte nestalo ani raz. Doteraz som piekla iba na týchto podložkách a makrónky sa mi darili pekne.
 
Pôvodná klasická silikónová podložka Orion

 
Metóda talianska s cukrovým rozvarom.
Mandľová múka Kaufland
Podložky silikónové (Tescoma, Orion)
Pečenie - funkcia ventilátor, 140°C, 17 minút 


Spravodlivo naštvaná som som urobila ďalšiu dávku, ktorú som piekla na nových podložkách objednaných z Temu, ktoré som ešte nemala odskúšané, ale nič sa nedalo robiť, riskovať ďalšie nepodarky na pôvodných podložkách som už nechcela. Dosť som sa bála, pretože bez vystúpených krúžkov, ktoré mi zaisťovali tvar som ešte nepiekla. 
 
Ale bola som prekvapená, pretože pri kolmom striekaní do stredu vyznačeného kruhu sa makronáž krásne roztiekla do pravidelných okrúhlych tvarov. A aj po upečení mali makrónky pekné nožičky a krásne rovné spodky. Akurát boli duté, čo sa mi tiež nestávalo, ak tak iba výnimočne, takže budem musieť vychytať teplotu a dĺžku pečenia na týchto podložkách. 
 
Dutosť ma tiež hnevala, ale mala som skúsenosť, že po nasiaknutí vlhkosti z plnky sa dutosť stratila. A dozvedela som sa, že zo zákuskov sa zjedli prvé, takže aspoň trocha som spojokná.

 
Nová silikónová podložka  
 
Metóda talianska s cukrovým rozvarom.
Mandľová múka Kaufland
Podložky silikónové (Temu)
Pečenie - funkcia ventilátor, 130°C, 16 minút 
Plnka - ganache z bielej čokolády.

 
 



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára