5. marca 2023

Malinovo-karamelové ďatle

Zisťujem, že tieto "recyklačné" recepty sú naozaj výborné. Mala som ešte zopár medjool datlí z poslednej dovolenky a z iného dezertu mi zostalo po troche čerstvo uvareného malinového džemu a karamelového Lotus krému. Náplň môže byť samozrejme aj iná - zdravšia, napríklad nejaká orechová nátierka v kombinácii s džemom.
 
 
Čo je dôležité, datle nesmú byť tvrdé ani veľmi malé. Ideálne sú práve Medjool datle, ktoré sú väčšie a krásne mäkké. Ja som si priniesla koncom minulého roka z mojej "exotickej" dovolenky v Dubaji, ale zvyknem ich kupovať aj na Slovensku, vo väčších obchodoch, najmä pred vianočnými sviatkami.
 
POTREBUJEME :
 
ďatle (použila som Medjool ďatle)
malinový džem
krém
zdobenie podľa chuti
 
PRÍPRAVA :
 
Ďatle zhora narežeme a vyberieme kôstky. Džem aj krém si dáme do cukrárskeho vrecka (každý osobitne) a pomocou vrecka s malým otvorom plníme. Ja som dospodu dala džem, naň krém a ešte trošička džemu. 
 
Džem som si pripravila tak, že som rozvarila mrazené malíny s kvapkou vody a troškou cukru, zmes som následne prepasírovala, samozrejme komu nevadia zrniečka nemusí pasírovať. Krém je v tomto prípade iba na slabučkom plameni roztopená jemná Lotus nátierka (označená je ako Spread), ktorá má výbornú chuť aj konzistenciu a dobre sa s ňou robí.
 
Nakoniec som takto naplnené ďatle ozdobila s tým, čo dom dal - chrumkavými kúskami, rozmrveným Lotus keksíkom, sušenými aj čerstvými malinami. Ale fantázii sa medze nekladú, takže každý podľa svojej chuti. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára